Celebryta daje plus 20 do efektywności

Tyson, który będzie reklamował napój energetyczny. Najwięcej zgarnie jednak Kuba Wojewódzki. Jego kontrakt ma sięgnąć 3 mln zł.

Obraz
Źródło zdjęć: © AKPA

Firmy na wiosnę masowo sięgają po gwiazdy - donosi "Rzeczpospolita". Hitem jest Mike Tyson, który będzie reklamował napój energetyczny. Najwięcej zgarnie jednak Kuba Wojewódzki. Jego kontrakt ma sięgnąć 3 mln zł.

Już za miesiąc w telewizji, w radio, internecie i na billboardach zobaczymy twarz Mike Tysona, jednego z najsłynniejszych bokserów w historii. Słynna "Bestia" zastąpić ma Mariusz Tigera Michalczewskiego w reklamach napoju "Black". To nie jedyna tegoroczna megagwiazda zza oceanu. Już wcześniej za ok. 500 tys. dolarów zgodził się użyczyć swojej twarzy bankowi BZ WBK legendarny Chuck Norris.

Na nie mniejsze pieniądze liczyć mogą polskie gwiazdy. Kuba Wojewódzki według "Rz" zainkasować za reklamy sieci Play dostać miał nawet 3 mln zł. Na 0,5 mln zł wyceniono z kolei Monikę Brodkę. Piosenkarka ma być twarzą skierowanej do młodzieży nowej serii kosmetyków AA. Starsze klientki do zakupu kremów ma zachęcać Małgorzata Braunek.

Jeszcze sprytniej zrobił bezpośredni konkurent AA firma Soraya. Kobiety w wieku 50+ w reklamach zobaczą Krystynę Jandę, a dla młodszych przygotowano spoty z córką jednej najsłynniejszych polskich aktorek Marią Seweryn - donosi "Rz".

Jak wynika z amerykańskich i brytyjskich badań, na ich rynkach celebryci występują nawet, w co czwartej reklamie. W Polsce nikt nie przeprowadził podobnej analizy, ale zdaniem marketingowców ten odsetek waha się u nas w granicach 20-25 proc. A w bankowości sięga nawet 33 proc.

Dla banków to nie problem, bo kilka milionowa gaża dla Norrisa czy Szymona Majewskiego, to tylko ułamek ze 100 czy 200 mln budżetu reklamowego. Choć kontrakty gwiazd są oczywiście utajnione, to media i tak chętnie przytaczają zarobki wyciągane przez celebrytów. Jak pisze "Rz" firmy same stosują kontrolowany przeciek, bo wtedy wszyscy o nich mówią.

Poza tym kampanie reklamowe ze znanymi twarzami to wymierne korzyści. Z badań domu mediowego OMG wynika, że efektywność takich spotów zwiększa się średni o 6 proc., a w niektórych przypadkach sięga nawet 20 proc. Jak podkreślają w rozmowie z "Rz" marketingowcy ważniejsze od gwiazdy zazwyczaj jest jednak to jak się ją pokaże i skojarzy z produktem.

Wirtualna Polska / Rzeczpospolita

Wybrane dla Ciebie
Skarbówka skontrolowała tysiące paczek Polaków. Oto co wykryła
Skarbówka skontrolowała tysiące paczek Polaków. Oto co wykryła
Lampki świąteczne wyrzucaj do tego kosza. Wiedziałeś o tym?
Lampki świąteczne wyrzucaj do tego kosza. Wiedziałeś o tym?
Szukają fachowca do pracy w Niemczech. Płacą ponad 15 tys. zł
Szukają fachowca do pracy w Niemczech. Płacą ponad 15 tys. zł
Znany producent jest na skraju upadku. Jego klientami byli Beatlesi
Znany producent jest na skraju upadku. Jego klientami byli Beatlesi
ZUS wypłaca pieniądze z OFE. Kto może dostać 30 tys. zł?
ZUS wypłaca pieniądze z OFE. Kto może dostać 30 tys. zł?
Wrzuciła makijaż w koszty. Dobrała się do niej skarbówka
Wrzuciła makijaż w koszty. Dobrała się do niej skarbówka
Masz w domu stare ozdoby świąteczne? Mogą być warte nawet 8 tys. zł
Masz w domu stare ozdoby świąteczne? Mogą być warte nawet 8 tys. zł
Wyższa emerytura przyjdzie wcześniej. Zmiany dla miliona seniorów
Wyższa emerytura przyjdzie wcześniej. Zmiany dla miliona seniorów
Masz taką popielniczkę w domu? Dziś jest warta krocie
Masz taką popielniczkę w domu? Dziś jest warta krocie
Rachunek za lampki świąteczne. Tyle kosztują 24 godziny świecenia
Rachunek za lampki świąteczne. Tyle kosztują 24 godziny świecenia
Zatrudniał "na lewo" cudzoziemców. Taką karę dostał
Zatrudniał "na lewo" cudzoziemców. Taką karę dostał
Szukają rąk do pracy. Zarobki do 13 tys. zł miesięcznie
Szukają rąk do pracy. Zarobki do 13 tys. zł miesięcznie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇