Celebryta daje plus 20 do efektywności

Tyson, który będzie reklamował napój energetyczny. Najwięcej zgarnie jednak Kuba Wojewódzki. Jego kontrakt ma sięgnąć 3 mln zł.

Obraz
Źródło zdjęć: © AKPA

Firmy na wiosnę masowo sięgają po gwiazdy - donosi "Rzeczpospolita". Hitem jest Mike Tyson, który będzie reklamował napój energetyczny. Najwięcej zgarnie jednak Kuba Wojewódzki. Jego kontrakt ma sięgnąć 3 mln zł.

Już za miesiąc w telewizji, w radio, internecie i na billboardach zobaczymy twarz Mike Tysona, jednego z najsłynniejszych bokserów w historii. Słynna "Bestia" zastąpić ma Mariusz Tigera Michalczewskiego w reklamach napoju "Black". To nie jedyna tegoroczna megagwiazda zza oceanu. Już wcześniej za ok. 500 tys. dolarów zgodził się użyczyć swojej twarzy bankowi BZ WBK legendarny Chuck Norris.

Na nie mniejsze pieniądze liczyć mogą polskie gwiazdy. Kuba Wojewódzki według "Rz" zainkasować za reklamy sieci Play dostać miał nawet 3 mln zł. Na 0,5 mln zł wyceniono z kolei Monikę Brodkę. Piosenkarka ma być twarzą skierowanej do młodzieży nowej serii kosmetyków AA. Starsze klientki do zakupu kremów ma zachęcać Małgorzata Braunek.

Jeszcze sprytniej zrobił bezpośredni konkurent AA firma Soraya. Kobiety w wieku 50+ w reklamach zobaczą Krystynę Jandę, a dla młodszych przygotowano spoty z córką jednej najsłynniejszych polskich aktorek Marią Seweryn - donosi "Rz".

Jak wynika z amerykańskich i brytyjskich badań, na ich rynkach celebryci występują nawet, w co czwartej reklamie. W Polsce nikt nie przeprowadził podobnej analizy, ale zdaniem marketingowców ten odsetek waha się u nas w granicach 20-25 proc. A w bankowości sięga nawet 33 proc.

Dla banków to nie problem, bo kilka milionowa gaża dla Norrisa czy Szymona Majewskiego, to tylko ułamek ze 100 czy 200 mln budżetu reklamowego. Choć kontrakty gwiazd są oczywiście utajnione, to media i tak chętnie przytaczają zarobki wyciągane przez celebrytów. Jak pisze "Rz" firmy same stosują kontrolowany przeciek, bo wtedy wszyscy o nich mówią.

Poza tym kampanie reklamowe ze znanymi twarzami to wymierne korzyści. Z badań domu mediowego OMG wynika, że efektywność takich spotów zwiększa się średni o 6 proc., a w niektórych przypadkach sięga nawet 20 proc. Jak podkreślają w rozmowie z "Rz" marketingowcy ważniejsze od gwiazdy zazwyczaj jest jednak to jak się ją pokaże i skojarzy z produktem.

Wirtualna Polska / Rzeczpospolita

Wybrane dla Ciebie
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany w PSZOK-u. Od 1 grudnia nie oddamy tych odpadów
Zmiany w PSZOK-u. Od 1 grudnia nie oddamy tych odpadów
Kiedyś główny nośnik. Teraz zalega w domach. Oto jak pozbyć się płyt
Kiedyś główny nośnik. Teraz zalega w domach. Oto jak pozbyć się płyt
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Ceny szaleją. Widać już zmiany na półkach polskich sklepów
Ceny szaleją. Widać już zmiany na półkach polskich sklepów
Tyle masz czasu na skasowanie biletu. Inaczej będzie mandat
Tyle masz czasu na skasowanie biletu. Inaczej będzie mandat
Ogrzewanie domu za mniej niż 5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
Ogrzewanie domu za mniej niż 5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
To odpowiada za zmianę w wielu gminach. Miliardy na modernizację
To odpowiada za zmianę w wielu gminach. Miliardy na modernizację
Gratka dla fanów zbiorkomów. Kolekcjonerskie bilety tramwajowe
Gratka dla fanów zbiorkomów. Kolekcjonerskie bilety tramwajowe
Dopłaty do termomodernizacji. Oto szczegóły programu
Dopłaty do termomodernizacji. Oto szczegóły programu
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟