Celebryta daje plus 20 do efektywności

Tyson, który będzie reklamował napój energetyczny. Najwięcej zgarnie jednak Kuba Wojewódzki. Jego kontrakt ma sięgnąć 3 mln zł.

Obraz
Źródło zdjęć: © AKPA

Firmy na wiosnę masowo sięgają po gwiazdy - donosi "Rzeczpospolita". Hitem jest Mike Tyson, który będzie reklamował napój energetyczny. Najwięcej zgarnie jednak Kuba Wojewódzki. Jego kontrakt ma sięgnąć 3 mln zł.

Już za miesiąc w telewizji, w radio, internecie i na billboardach zobaczymy twarz Mike Tysona, jednego z najsłynniejszych bokserów w historii. Słynna "Bestia" zastąpić ma Mariusz Tigera Michalczewskiego w reklamach napoju "Black". To nie jedyna tegoroczna megagwiazda zza oceanu. Już wcześniej za ok. 500 tys. dolarów zgodził się użyczyć swojej twarzy bankowi BZ WBK legendarny Chuck Norris.

Na nie mniejsze pieniądze liczyć mogą polskie gwiazdy. Kuba Wojewódzki według "Rz" zainkasować za reklamy sieci Play dostać miał nawet 3 mln zł. Na 0,5 mln zł wyceniono z kolei Monikę Brodkę. Piosenkarka ma być twarzą skierowanej do młodzieży nowej serii kosmetyków AA. Starsze klientki do zakupu kremów ma zachęcać Małgorzata Braunek.

Jeszcze sprytniej zrobił bezpośredni konkurent AA firma Soraya. Kobiety w wieku 50+ w reklamach zobaczą Krystynę Jandę, a dla młodszych przygotowano spoty z córką jednej najsłynniejszych polskich aktorek Marią Seweryn - donosi "Rz".

Jak wynika z amerykańskich i brytyjskich badań, na ich rynkach celebryci występują nawet, w co czwartej reklamie. W Polsce nikt nie przeprowadził podobnej analizy, ale zdaniem marketingowców ten odsetek waha się u nas w granicach 20-25 proc. A w bankowości sięga nawet 33 proc.

Dla banków to nie problem, bo kilka milionowa gaża dla Norrisa czy Szymona Majewskiego, to tylko ułamek ze 100 czy 200 mln budżetu reklamowego. Choć kontrakty gwiazd są oczywiście utajnione, to media i tak chętnie przytaczają zarobki wyciągane przez celebrytów. Jak pisze "Rz" firmy same stosują kontrolowany przeciek, bo wtedy wszyscy o nich mówią.

Poza tym kampanie reklamowe ze znanymi twarzami to wymierne korzyści. Z badań domu mediowego OMG wynika, że efektywność takich spotów zwiększa się średni o 6 proc., a w niektórych przypadkach sięga nawet 20 proc. Jak podkreślają w rozmowie z "Rz" marketingowcy ważniejsze od gwiazdy zazwyczaj jest jednak to jak się ją pokaże i skojarzy z produktem.

Wirtualna Polska / Rzeczpospolita

Wybrane dla Ciebie
Darmowe przejazdy dla uczniów. Radni zapomnieli o jednej grupie
Darmowe przejazdy dla uczniów. Radni zapomnieli o jednej grupie
Ceny opału w nadleśnictwach. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału w nadleśnictwach. Tyle kosztuje metr drewna
Działki za pół ceny na Podlasiu. Ostatnia w tym roku szansa na obniżkę
Działki za pół ceny na Podlasiu. Ostatnia w tym roku szansa na obniżkę
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Chcą połączyć trzy szpitale w jeden. Opozycja domaga się wyjaśnień
Chcą połączyć trzy szpitale w jeden. Opozycja domaga się wyjaśnień
Opłata alkoholowa. W tym podkarpackim mieście Polacy płacą najwięcej
Opłata alkoholowa. W tym podkarpackim mieście Polacy płacą najwięcej
Grzywna za znicze solarne. Ministerstwo mówi, o czym trzeba pamiętać
Grzywna za znicze solarne. Ministerstwo mówi, o czym trzeba pamiętać
BLIK-ami chciał wykupić wolność. Wpadł na kradzieży alkoholu
BLIK-ami chciał wykupić wolność. Wpadł na kradzieży alkoholu
Zakaz reklamy piwa. Branża protestuje. "Cios w handel"
Zakaz reklamy piwa. Branża protestuje. "Cios w handel"
Brama Bieszczad na finiszu budowy. Tu powstaje duży park handlowy
Brama Bieszczad na finiszu budowy. Tu powstaje duży park handlowy
Szon patrole. Oto kary dla nastolatków. Resort zabrał głos
Szon patrole. Oto kary dla nastolatków. Resort zabrał głos