Centrum zarządzania markami Grupy Amica

Amica Handel i Marketing staje się centrum zarządzania markami całej grupy kapitałowej. Obecnie oferta grupy Amica na rynkach europejskich jest dostępna pod trzema markami: Amica, Hansa i Gram. Amica jest marką powszechnie znaną w Polsce (ponad 82% znajomości, TNS 2013), a produkty Amiki są także dostępne na rynkach niemieckim, brytyjskim i francuskim.

Obraz
Źródło zdjęć: © materiały prasowe

Hansa to marka budująca pozycję na rynkach wschodnich od niemal dwudziestu lat. Gram to skandynawska marka, posiadająca ponad stuletnią tradycję. W 2001 roku została przejęta i obecnie jest rozwijana przez Amikę.

- Tworzymy w Poznaniu centrum kompetencyjne zarządzania markami i produktami dla całej Grupy Amica. Budowanie silnych marek na istniejących rynkach oraz zdobywanie nowych rynków wymaga precyzyjnego zarządzania i wspierania działań marketingowych. Dlatego powstające Centrum będzie odpowiedzialne przede wszystkim za tworzenie strategii marek znajdujących się w portfolio Grupy. Jest to oczywiście ściśle związane z realizacją działań produktowych i komunikacyjnych. Dynamiczny rozwój zaplanowany na najbliższe lata, oznacza, że musimy sprawnie zarządzać strukturami sprzedażowo - marketingowymi by w pełni wykorzystać posiadany potencjał – mówi Arkadiusz Gwizdek, wiceprezes zarządu Amiki Handel i Marketing. – Dzisiaj kiedy marka tworzy znaczącą wartość dla konsumenta jest to szczególnie istotne – dodaje wiceprezes.

Koordynacja działań w całej grupie jest sporym wyzwaniem, zwłaszcza ze względu na wspomniany wcześniej fakt obecności w portfolio firmy trzech różnych marek. Nawet jeżeli marka Amica czy Hansa pojawia się na wielu rynkach nie oznacza to wcale prostej możliwości adaptacji strategii. Począwszy od strategii marketingowej i oferty produktowej na strategii promocyjnej kończąc. Pomimo tego, że każdy rynek ma swoja własną specyfikę, są elementy wspólne, które funkcjonują niezależnie od szerokości geograficznej. Konsumenci bowiem zawsze podejmują decyzję na podstawie tych samych kryteriów, zmienia się tylko ich kolejność i znaczenie. Podobnie jest z punktami styku konsumenta z marką.

Tak więc rozwój Amiki na obecnych i nowych rynkach będzie oznaczał właściwe zarządzanie portfelem marek, a także konieczność integracji ich ze strukturami firmy pod względem oferty produktowej, polityki sprzedaży i działań promocyjnych.

Źródło artykułu: Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków