Centrum zarządzania markami Grupy Amica

Amica Handel i Marketing staje się centrum zarządzania markami całej grupy kapitałowej. Obecnie oferta grupy Amica na rynkach europejskich jest dostępna pod trzema markami: Amica, Hansa i Gram. Amica jest marką powszechnie znaną w Polsce (ponad 82% znajomości, TNS 2013), a produkty Amiki są także dostępne na rynkach niemieckim, brytyjskim i francuskim.

Obraz
Źródło zdjęć: © materiały prasowe

Hansa to marka budująca pozycję na rynkach wschodnich od niemal dwudziestu lat. Gram to skandynawska marka, posiadająca ponad stuletnią tradycję. W 2001 roku została przejęta i obecnie jest rozwijana przez Amikę.

- Tworzymy w Poznaniu centrum kompetencyjne zarządzania markami i produktami dla całej Grupy Amica. Budowanie silnych marek na istniejących rynkach oraz zdobywanie nowych rynków wymaga precyzyjnego zarządzania i wspierania działań marketingowych. Dlatego powstające Centrum będzie odpowiedzialne przede wszystkim za tworzenie strategii marek znajdujących się w portfolio Grupy. Jest to oczywiście ściśle związane z realizacją działań produktowych i komunikacyjnych. Dynamiczny rozwój zaplanowany na najbliższe lata, oznacza, że musimy sprawnie zarządzać strukturami sprzedażowo - marketingowymi by w pełni wykorzystać posiadany potencjał – mówi Arkadiusz Gwizdek, wiceprezes zarządu Amiki Handel i Marketing. – Dzisiaj kiedy marka tworzy znaczącą wartość dla konsumenta jest to szczególnie istotne – dodaje wiceprezes.

Koordynacja działań w całej grupie jest sporym wyzwaniem, zwłaszcza ze względu na wspomniany wcześniej fakt obecności w portfolio firmy trzech różnych marek. Nawet jeżeli marka Amica czy Hansa pojawia się na wielu rynkach nie oznacza to wcale prostej możliwości adaptacji strategii. Począwszy od strategii marketingowej i oferty produktowej na strategii promocyjnej kończąc. Pomimo tego, że każdy rynek ma swoja własną specyfikę, są elementy wspólne, które funkcjonują niezależnie od szerokości geograficznej. Konsumenci bowiem zawsze podejmują decyzję na podstawie tych samych kryteriów, zmienia się tylko ich kolejność i znaczenie. Podobnie jest z punktami styku konsumenta z marką.

Tak więc rozwój Amiki na obecnych i nowych rynkach będzie oznaczał właściwe zarządzanie portfelem marek, a także konieczność integracji ich ze strukturami firmy pod względem oferty produktowej, polityki sprzedaży i działań promocyjnych.

Źródło artykułu: Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Amerykanie włożą w zakład 7 mld zł. Oto co powstanie pod Opolem
Amerykanie włożą w zakład 7 mld zł. Oto co powstanie pod Opolem
3,7 tys. zł za święta w górach. Podwyżki aż o 100 proc.
3,7 tys. zł za święta w górach. Podwyżki aż o 100 proc.
Wygrywają i nie odbierają. Miliony czekają na Polaków
Wygrywają i nie odbierają. Miliony czekają na Polaków
Ceny u Magdy Gessler na jarmarku w Warszawie. Tyle kosztują pierogi
Ceny u Magdy Gessler na jarmarku w Warszawie. Tyle kosztują pierogi
Wpłacili zaliczki, mieszkań nie ma.  Kilkadziesiąt osób oszukanych
Wpłacili zaliczki, mieszkań nie ma. Kilkadziesiąt osób oszukanych
Gigant spożywczy przejmuje producenta Pringlesów. Oto szczegóły
Gigant spożywczy przejmuje producenta Pringlesów. Oto szczegóły
Wypłacają 1721 zł przez trzy miesiące. Oto szczegóły
Wypłacają 1721 zł przez trzy miesiące. Oto szczegóły
Bmw i Audi. Oto jakie samochody tracą pijani kierowcy
Bmw i Audi. Oto jakie samochody tracą pijani kierowcy
Polski astronauta odpowiada Kanałowi Zero. Poszło o pensje za wykłady
Polski astronauta odpowiada Kanałowi Zero. Poszło o pensje za wykłady
Polacy wycofują gotówkę z banków. Eksperci podali powody
Polacy wycofują gotówkę z banków. Eksperci podali powody
Dostał mandat, bo przyjechał spoza miasta? Poszło o parkowanie
Dostał mandat, bo przyjechał spoza miasta? Poszło o parkowanie
Firmy w Niemczech masowo upadają. Tak źle nie było od ponad dekady
Firmy w Niemczech masowo upadają. Tak źle nie było od ponad dekady
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥