Chińskie marki nie są popularne

Za najbardziej wartościową markę w Azji zostało uznane japońskie Sony. Żadna chińska marka nie znalazła się nawet w pierwszej setce zestawienia, przygotowanego przez magazyn "Campaign".

Chińskie marki nie są popularne
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

05.07.2011 | aktual.: 05.07.2011 10:45

Sony nie zaszkodziły nawet niedawne problemy z atakami hakerów. W porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem w pierwszej piątce nie zaszły żadne zmiany. Poza Sony w czołówce znalazły się tylko firmy z Japonii oraz Korei Południowej.

Z chińskich marek najwyżej, bo na 102. miejscu, znalazł się Haier, jeden z największych na świecie producentów AGD.

Najwyżej notowaną marką indyjską natomiast jest Amul, producent przetworów mlecznych oraz lodów. Indyjska firma w rankingu znalazła się na 89 miejscu.

Pomimo rosnącego apetytu na dobra luksusowe w Azji żadna marka uznawana za luksusową nie znalazła się w czołówce, a najwyżej - na 30. miejscu - była marka Chanel. Rolex i BMW wylądowały odpowiednio na miejscach 42 i 49. Znana na całym świecie Prada spadła o blisko 100 pozycji i obecnie jest 348.

Ankieta została przeprowadzona na 3.322 konsumentach w Australii, Chinach, Indiach, Japonii, Hongkongu, Malezji, Singapurze, Tajwanie, Korei Południowej oraz Tajlandii.

Oto pierwsza dziesiątka rankingu:

  1. Sony
  2. Samsung
  3. Panasonic
  4. LG
  5. Canon
  6. Apple
  7. Hewlett-Packard
  8. Google
  9. Nestle
  10. Nike
rankingchinymarki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)