Chińskie marki nie są popularne
Za najbardziej wartościową markę w Azji zostało uznane japońskie Sony. Żadna chińska marka nie znalazła się nawet w pierwszej setce zestawienia, przygotowanego przez magazyn "Campaign".
05.07.2011 | aktual.: 05.07.2011 10:45
Sony nie zaszkodziły nawet niedawne problemy z atakami hakerów. W porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem w pierwszej piątce nie zaszły żadne zmiany. Poza Sony w czołówce znalazły się tylko firmy z Japonii oraz Korei Południowej.
Z chińskich marek najwyżej, bo na 102. miejscu, znalazł się Haier, jeden z największych na świecie producentów AGD.
Najwyżej notowaną marką indyjską natomiast jest Amul, producent przetworów mlecznych oraz lodów. Indyjska firma w rankingu znalazła się na 89 miejscu.
Pomimo rosnącego apetytu na dobra luksusowe w Azji żadna marka uznawana za luksusową nie znalazła się w czołówce, a najwyżej - na 30. miejscu - była marka Chanel. Rolex i BMW wylądowały odpowiednio na miejscach 42 i 49. Znana na całym świecie Prada spadła o blisko 100 pozycji i obecnie jest 348.
Ankieta została przeprowadzona na 3.322 konsumentach w Australii, Chinach, Indiach, Japonii, Hongkongu, Malezji, Singapurze, Tajwanie, Korei Południowej oraz Tajlandii.
Oto pierwsza dziesiątka rankingu:
- Sony
- Samsung
- Panasonic
- LG
- Canon
- Apple
- Hewlett-Packard
- Nestle
- Nike