Comcast najgorszą firmą w USA
Ponad dwa tygodnie głosowania internautów i w końcu znamy najgorszą firmę w USA. Użytkownicy portalu Consumerist.com po raz kolejny wybrali spółkę, która absolutnie nie spełnia ich oczekiwań. Tym razem został nią gigant Comcast.
09.04.2014 | aktual.: 09.04.2014 13:19
Ponad dwa tygodnie głosowania internautów i w końcu znamy najgorszą firmę w USA. Użytkownicy portalu Consumerist.com po raz kolejny wybrali spółkę, która absolutnie nie spełnia ich oczekiwań. Tym razem Złotą Kupę (Golden Poo) otrzymał gigant Comcast.
Jak odbywa się wybór najgorszego z najgorszych? Każdy internauta mógł wysłać e-mailem swoje zgłoszenie, w którym obowiązkowo musiał napisać dlaczego nominuję firmę X. Zgłoszenia w stylu "Firma X jest do d..." były z miejsca odrzucane.
Na podstawie zgłoszeń wybierane są 32 firmy, które dobierane są w pary - również przez głosowanie. Dalej internauci wybierali w każdej parze gorszą firmę, a "zwycięzca" przechodził dalej do kolejnej rundy.
Na placu boju pozostawało w kolejnych rundach kolejno 16, 8, 4, aż w końcu do wielkiego finału awansowały producent żywności z GMO - Monsanto, a także Comcast, największy operator kablowy i dostawca usług internetowych na terenie USA.
Finał nie był jednostronnym widowiskiem. Początkowo więcej głosów oddawano na Monsanto, jednak końcówka należała już do ostatecznego zwycięzcy. Comcast wygrał stosunkiem głosów 51,5 proc. do 48,5 proc.
Comcast dostarcza telewizję kablową, szerokopasmowy Internet oraz wiele usług telefonicznych, zarówno mieszkalnych jak i handlowych, w 39 stanach USA oraz w Dystrykcie Kolumbii. Firma ma również znaczny udział w sieci telewizyjnej i radiowej (posiada m.in. E! Entertainment Television, The Style Network, G4, Versus, Golf Channel) i sieci dystrybucji (posiadając ThePlatform).
Rywalem w branży firmy Comcast jest Time Warner Video (odpadł w ćwierćfinale z Monsanto), z którym Comcast chce się połączyć. Wniosek o fuzję został złożony 8 kwietnia, jednak Federalna Komisja Łączności (FCC) musi jeszcze wyrazić swoją zgodę.
W poprzednich dwóch edycjach głosowania wygrywała firma Electronic Arts, amerykański producent oraz wydawca gier komputerowych i wideo, znany m.in. z takich serii gier, jak The Sims, Battlefield, Dead Space, Crysis czy tasiemce w stylu FIFA, NHL oraz Madden NFL. Przyczyniły się do tego wysokie ceny gier oraz okrajanie ich z zawartości, z zamiarem późniejszego wydawania dodatków DLC (ang. downloadable content, pl. zawartość do pobrania). Firma ponownie otrzymała ten tytuł w kwietniu 2013.