Coraz więcej osób zna usługi assistance. Korzysta z nich już 1,8 mln Polaków

Popularność usług assistance rośnie. Liczba osób korzystających ze wsparcia podczas nieoczekiwanych zdarzeń losowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o niemal 60 proc. – do prawie 1,8 mln osób. Najczęściej Polacy korzystaj z assistance samochodowego, medycznego i turystycznego.

- Coraz więcej Polaków wie, czym jest assistance. W stosunku do zeszłego roku liczba osób, które skorzystały z takich usług wzrosła o blisko 60 proc. – z nieco ponad 1,1 mln do prawie 1,8 mln. To jest gigantyczny wzrost – podkreśla Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.

Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Nielsen Polska dla Mondial Assistance, w 2014 r. 93 proc. dorosłych Polaków (ponad 18 mln osób) posiadało produkty ubezpieczeniowe lub bankowe. Spośród nich co dziesiąty, czyli niemal 1,8 mln osób, skorzystało z dołączonego do tych produktów pakietu assistance, czyli usług pomocy podczas nieoczekiwanych zdarzeń losowych. Kolejne 5,6 mln osób jest świadomych, że może z nich skorzystać.

Nadal 10,7 mln osób, czyli ponad 50 proc. ubezpieczonych, nie ma albo nie wie o tym, że ma tego typu usługi w ramach polisy. Liczba ta jednak spadła o ponad 2 mln w porównaniu z poprzednim badaniem.

- Na korzystanie z usług assistance przełożyła się rosnąca świadomość wśród klientów ‒ podkreśla Frączek. ‒ Cenimy sobie te usługi jako dodatek do usług bankowych czy ubezpieczeniowych i głównie z tymi dwoma segmentami rynku finansowego kojarzymy te usługi – wyjaśnia.

W 2014 r. już 64 proc. Polaków wiedziało, czym jest assistance – o 22 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Niemal wszyscy – 93 proc. użytkowników – skorzystali ze wsparcia w ramach produktów ubezpieczeniowych. Najpopularniejsze obszary wykorzystania tych usług to zdecydowanie ubezpieczenia komunikacyjne i samochodowe (np. holowanie), medyczne (np. domowa wizyta lekarska) i turystyczne (np. leczenie za granicą). Jako usługi o największej wartości wskazuje je po ok. 60 proc. Polaków. Niemal 40 proc. Polaków docenia assistance domowy, np. związany z wizytą fachowca.

- Mężczyźni zdecydowanie chętniej korzystają z usług samochodowych oraz ubezpieczeń turystycznych, kobiety preferują usługi domowe. Kiedy mężczyzna nie naprawi kranu, to one same biorą się za organizację usługi domowej. Wizyty medyczne, czyli lekarz do domu, to również w dalszym ciągu bardziej usługa dla kobiet – mówi Frączek.

Jak wynika z badań, 57 proc. posiadaczy ubezpieczenia assistance to mężczyźni. Prawie 40 proc. z nich to osoby z wykształceniem wyższym, mieszkające w dużych miastach. Zmiany w świadomości i ocenie usług assistance widać jednak szczególnie wśród kobiet. W 2014 r. niemal dwukrotnie zwiększył się odsetek kobiet, które doceniały assistance samochodowe (do 56 proc.), turystyczne (do 53 proc.) i domowe (do 44 proc.). Wśród mężczyzn świadomość tego typu usług również rośnie, jednak nie aż tak szybko.

Wybrane dla Ciebie

Rolnicy planują protesty. "To jest kpina w żywe oczy"
Rolnicy planują protesty. "To jest kpina w żywe oczy"
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii