Duży wzrost sprzedaży soków w Polsce
Rok 2009 był trudny dla producentów soków, nektarów i napojów niegazowanych. Cała kategoria tych produktów skurczyła się po raz pierwszy od wielu lat. Znacznie wzrosła tylko sprzedaż soków.
14.04.2010 12:43
W opublikowanych wczoraj wynikach grupy Agros Nova znalazło się podsumowanie roku 2009 na rynku soków, nektarów i napojów niegazowanych, oznaczanych skrótem SNNN. Sytuacja na rynku soków, nektarów i napojów była trudna, producenci odczuli kryzys, konsumenci robili mniejsze zakupy, zwłaszcza produktów markowych. Jedynie soki wyszły obronną ręką ze zmagań z kryzysem
- Utrzymaliśmy udziały w rynku SNNN, który w obszarze produktów markowych po raz pierwszy od lat zanotował spadek - komentuje Joanna Bancerowska, rzeczniczka prasowa Agros Novej - Spośród trzech kluczowych kategorii tego segmentu, kategoria soków jako jedyna urosła o rekordowe 24 proc. ilościowo i o 18 proc. wartościowo. Powiem nieskromnie, że ogromna w tym nasza zasługa.
Agros Nova zwiększyła znacznie sprzedaż soków, przyczyniając się do wzrostu ich całkowitej sprzedaży w Polsce, dzięki działaniom podjętym jeszcze w 2008 r. Grupa postawiła wtedy na soki, zwiększając ich ofertę. W ślad za tym poszły duże inwestycje marketingowe. Agros Nova jako pierwsza firma zaproponowała przełomową koncepcję komunikacji z konsumentami, opartą na trendzie prozdrowotnym. Najpierw informowała, że nie dodaje cukru do soków, a następnie, że nie ma w jej produktach sztucznych słodzików. Odważnie porównywała się z produktami konkurentów, czym wywołała wojny kończące się w sądach. Ale strategia okazała się skuteczna i soki Fortuna zdobył uznanie konsumentów.
JS