Ekoprodukty z hipermarketu
Polskim klientom coraz częściej zależy nie tylko na świeżej,
ale równocześnie ekologicznej żywności. Mimo to, tylko co drugi konsumentom
choć raz w życiu odwiedził sklep ze zdrową żywnością. Tymczasem
certyfikowane, wytwarzane naturalnie wyroby coraz częściej można już kupić w
hipermarketach. Np. Tesco stworzyło dla nich oddzielną markę - Organic.
Dostępność tego żywności ekologicznej była dotychczas ograniczona z uwagi na obecność głównie w sklepach specjalistycznych lub na ekokiermaszach. Od końca listopada ta sytuacja się zmienia, ponieważ produkty z ekologicznych upraw są dostępne w większości hipermarketów Tesco. Możemy je rozpoznać po dużym logo Tesco Organic. Gwarantem naturalności tych produktów jest niezależny certyfikat jakości Rolnictwa Ekologicznego Unii Europejskiej.
W szerokiej ofercie każdy z klientów znajdzie coś dla siebie. Sportowcy i ludzie dbający o zdrowe odżywianie na pewno zainteresują się płatkami owsianymi, orkiszowymi i jaglanymi. Koneserzy wyszukanej kuchni wybiorą pomidory suszone, soczewicę i ryż brązowy długoziarnisty. Również miłośnicy słodkich przekąsek będą mieli w czym wybierać - morele suszone, daktyle orzechy nerkowca i migdały blanszowane - to tylko niektóre z dostępnych łakoci. Zimowe wieczory możemy ogrzać sobie herbatami owocowymi słodząc brązowym cukrem.
Jednak na szczególną uwagę zasługują warzywa i owoce Tesco Organic. Oprócz walorów smakowych i hodowli na uprawach ekologicznych mają jedną wspólną zaletę z pozostałymi produktami Organic. Wszystkie pochodzą od polskich dostawców.
Jak wynika z analiz, jakie dla Tesco przeprowadziła firma badawcza 4P research mix, 51 procent klientów Tesco przy wyborze produktów w sklepie, zwraca uwagę na zawartość konserwantów, a 43 procent sprawdza, czy produkt pochodzi z upraw ekologicznych. Synonimem jakości jest między innymi polskie pochodzenie, zwraca na nie uwagę 56 procent klientów.
Autor: ES