Eksperci: zmniejsza się sprzedaż opon do samochodów osobowych

W całym 2012 r. sprzedaż opon do samochodów osobowych w Polsce nie przekroczy 11 mln sztuk - oceniają eksperci. Od stycznia do sierpnia kupiono ich 8 mln 225 tys., 5 proc. mniej niż przed rokiem - wynika z danych stowarzyszenia producentów opon ETRMA.

Eksperci: zmniejsza się sprzedaż opon do samochodów osobowych
Źródło zdjęć: © AFP | Nigel Treblin

04.10.2012 | aktual.: 04.10.2012 17:22

Podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami Jerzy Mendala, dyrektor ds. sprzedaży w Continental Opony Polska (COP), ocenił, że spadek sprzedaży w Polsce jest mimo wszystko mniejszy niż całej w Europie, gdzie wynosi 10 proc., i niż w Europie Zachodniej, gdzie sięgnął 16 proc.

- Nasz kraj ze sprzedażą na poziomie 8,2 mln sztuk pozostaje szóstym europejskim rynkiem dla firm oponiarskich. Największym pozostają Niemcy, gdzie przez osiem miesięcy kupiono 32,2 mln opon - dodał Mendala.

Przedstawiciel COP ocenił też, że do końca br. łączna sprzedaż opon nie przekroczy 11 mln sztuk, a być może będzie nawet mniejsza, gdyż nie należy już oczekiwać popytu na opony letnie.

Mendala dodał, że w Polsce wzrosła w tym roku sprzedaż opon o najwyższych indeksach prędkości (W,Y,Z) umożliwiających jazdę z prędkością nawet 300 km na godzinę. Popyt na ogumienie najprostsze, w standardzie ST, czyli do 180 i 190 km/h spadł zaś o 14 proc.

Specjaliści COP przewidują w tym roku znaczne obniżenie wyników sprzedaży opon do ciężarówek. Grzegorz Jeziak, nadzorujący ich sprzedaż w COP stwierdził, że spadek sprzedaży ogumienia osobowego jest znacznie mniejszy niż załamanie popytu w segmencie ciężarowym.

- Przez osiem miesięcy br. popyt na takie ogumienie spadł w Polsce o 25,1 proc., bardziej niż średnia europejska - 24,4 proc. W tym czasie największy spadek, o 37 proc. zanotowano we Włoszech, najmniejszy w Turcji, o 15 proc. - dodał Jeziak. Jego zdaniem powoli rośnie jednak w Polsce popyt na opony do największych ciężarówek, o masie powyżej 16 ton.

- Sygnały rynkowe wskazują, że tradycyjny rynek sprzedaży opon nieznacznie spada, co może potwierdzać prognozy Continentala. Widzimy tendencję przechodzenia klientów do sklepów internetowych, co wspomaga sprzedaż takich firm jak nasza - powiedział PAP szef marketingu Oponeo.pl Michał Opolski.

Notowana od 2007 na GPW w Warszawie spółka Oponeo.pl jest największym w Polsce internetowym sklepem sprzedającym opony i felgi.

Marta Konopacka, rzeczniczka prasowa Goodyear Polska, właściciela Fabryki Oponiarskiej Dębica, a także Ewa Konopka, rzeczniczka Michelin Polska, właściciela fabryki w Olsztynie, nie chciały komentować danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Wyrobów Gumowych (European Tyre & Rubber Manufacturers Association - ETRMA).

Według tego stowarzyszenia w Polsce w 2011 r. kupiono ponad 11,4 mln opon, o prawie 14 proc. więcej niż w 2010 r.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)