Emperia i Tradis oddzielnie
Rada nadzorcza Emperia Holding zaakceptowała plan podziału
spółki przygotowany przez zarząd. Strategia opiera się na wydzieleniu ze
struktur Emperii segmentu dystrybucyjnego i wniesieniu go do oddzielnej,
specjalnie w tym celu zawiązanej spółki kapitałowej.
Podział, wraz z upublicznieniem Tradisu, zostanie zrealizowany do końca marca 2011 r. W wyniku przeprowadzonych działań dotychczasowi akcjonariusze staną się posiadaczami akcji dwóch oddzielnych spółek - Emperia Holding SA oraz Grupy Dystrybucyjnej Tradis.
Tradis zamierza zdobyć pozycję lidera polskiego rynku dystrybucji FMCG w ciągu najbliższych kilku lat. Głównym założeniem strategii prezentowanej przez spółkę jest intensywny rozwój organiczny i aktywny udział w konsolidacji rynku handlu hurtowego.
Niezależność Grupy Dystrybucyjnej Tradis zapewni spółce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Przyszłoroczny debiut na GPW pozwoli na pokazanie realnej wartości ekonomicznej firmy. Zatwierdzona przez Radę Nadzorczą ścieżka wyodrębnienia Dywizji Dystrybucyjnej Tradis skróci czas potrzebny do przeprowadzenia niezbędnych zmian i pozwoli jeszcze skuteczniej realizować przyjętą strategię rozwoju.
- Założenia procesu podziału zostały przygotowane w porozumieniu na akcjonariuszami Emperii, zgoda Rady Nadzorczej to kolejny krok w realizacji obranej przez nas strategii rozwoju spółki. Przedstawiony Radzie Nadzorczej plan podziału Emperii oparty jest na wynikach III kwartału 2010, dlatego więcej szczegółów na ten temat będziemy mogli podać po 15 listopada - powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding.
Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów.
Grupa Dystrybucyjna Tradis jest organizatorem sieci franczyzowych sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dostosowanych do oczekiwań i potrzeb polskich konsumentów. Spółki franczyzowe Tradisu tworzą cenione przez klientów sieci Lewiatan, Groszek, Koliber, Euro Sklep i Milea.
Tradis jest także strategicznym partnerem Spółdzielni Społem i współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. W jego strukturach znajduje się PSD - Partnerski Serwis Detaliczny dedykowany tym odbiorcom. W ramach PSD już wiosną przyszłego roku rozpocznie działalność nowa sieć handlowa GAMA. Stworzą ją placówki 56 spółdzielni. Sieć będzie miała zasięg ogólnopolski i podstawą jej stanie się ponad 500 istniejących już sklepów spółdzielczych.
Według prognoz, w 2010 roku Grupa Dystrybucyjna Tradis osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 5,2 mld złotych, czyli o 8,0 procent więcej niż w roku 2009. W latach kolejnych przychody rok do roku wzrosną o 15,3 procent (6,0 mld w 2011) i o 9,8 procent (6,6 mld w 2012). Planowany zysk netto za 2010 rok wyniesie 62,2 mln, co oznacza wzrost o 68 procent względem wyniku z roku 2009. Lata 2011 i 2012 przyniosą dalsze zwiększenie zysku netto - o 40 procent (do poziomu 87,1 mln zł w 2011) oraz o 30 procent (do poziomu 131,1 mln zł w 2012).
Grupa Dystrybucyjna Tradis zrealizowała w październiku zakup 100 procent udziałów franczyzowej sieci drogerii Koliber, działającej na terenie południowo-zachodniej Polski. Dotychczas Grupa Tradis działała w tym segmencie FMCG głównie jako dystrybutor towarów chemiczno-kosmetycznych. Spółka planuje intensywny rozwój organiczny sieci Koliber oraz kolejne przejęcia zarówno na rynku drogerii, jak i sieci spożywczych.