Enea wypowiedziała Infovide-Matrix umowę na system ISOK (opis2)

23.09. Warszawa (PAP) - Enea wypowiedziała Infovide-Matrix wart 59,8 mln zł netto kontrakt na wdrożenie Informatycznego Systemu Obsługi Klientów (ISOK) i naliczyła karę umowną w...

23.09.2013 | aktual.: 23.09.2013 19:53

23.09. Warszawa (PAP) - Enea wypowiedziała Infovide-Matrix wart 59,8 mln zł netto kontrakt na wdrożenie Informatycznego Systemu Obsługi Klientów (ISOK) i naliczyła karę umowną w wysokości 11,9 mln zł. W ocenie Infovide-Matrix odstąpienie jest bezpodstawne - poinformowała spółka w komunikacie, potwierdzając wcześniejsze informacje PAP.

"W ocenie Enea wykonawca nie realizował projektu zgodnie z założeniami. W szczególności kontrahent nie dostarczył systemu i niezbędnej infrastruktury w wyznaczonym terminie. W zamian wielokrotnie proponował wprowadzenie istotnych zmian warunków kontraktu, których Enea, w świetle przeprowadzonego przetargu, nie może zaakceptować" - poinformowała Enea w komunikacie prasowym.

Enea podała, że alternatywą wobec ISOK jest zbudowanie odpowiedniego narzędzia w oparciu o istniejące systemy informatyczne, co umożliwiłoby osiągnięcie gotowości w planowanym terminie.

W opinii Infovide-Matrix, oświadczenie Enea dotyczące odstąpienia od umowy jest bezpodstawne z uwagi na nieziszczenie się przesłanek uprawniających Enea do odstąpienia od umowy. Spółka ocenia, że naliczenie kar umownych jest bezzasadne, w związku z tym nie powinno to mieć wpływu na sytuację finansową.

"W zawiązku z nasza oceną, że odstąpienie jest bezskuteczne uważamy, że fakt ten nie wpłynie na sytuację finansową spółki. Na chwilę obecną nie wiemy, czy sytuacja ta znajdzie odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Będziemy o tym informować rynek na bieżąco" - powiedział PAP Jarosław Plisz, wiceprezes Infovide-Matrix.

Infovide-Matrix w komunikacie prasowym poinformował, że przesunięcia terminów w tym projekcie wiążą się z reorganizacją procesów sprzedażowych w Enei, zainicjowaną jeszcze przez poprzedni zarząd tej spółki.

"Fakt uzależnienia projektu ISOK od przebiegu takiego programu ani skala planowanej reorganizacji i jej wpływ na projekt ISOK nie zostały zakomunikowane w procesie przetargowym, ani przewidziane w stanowiącym część zapytania kontrakcie" - napisano w komunikacie prasowym.

Infovide-Matrix podał, że dotychczasowy koszt realizacji umowy wynosi 9,8 mln zł.

"W związku z powyższym, w przypadku braku porozumienia z Eneą co do warunków zakończenia współpracy zarząd Infovide-Matrix będzie dochodził ewentualnych roszczeń z tego tytułu, w szczególności roszczeń odszkodowawczych, na drodze sądowej" - napisano w komunikacie.

Infovide-Matrix we wrześniu 2012 r. podpisało z Eneą umowę na budowę i wdrożenie oraz utrzymanie Informatycznego Systemu Obsługi Klientów (ISOK), obejmującego system bilingowy i system CRM. Wynagrodzenie przewidziane w kontrakcie to ok. 59,78 mln zł netto.

Zgodnie z zapisami w umowie Infovide-Matrix zobowiązane jest do zapłaty na rzecz zamawiającego kary umownej, w przypadku niezakończenia któregokolwiek z etapów wdrożenia w terminie, w wysokości 0,1 proc. całości należnego wynagrodzenia za każdy dzień opóźnienia.

Realizacją projektu ISOK w Enei zainteresowane było m.in. Asseco Poland, ale w marcu 2012 r. wycofało się z przetargu.(PAP)

seb/ gsu/ ana/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)