Firmy grają dla WOŚP

Jak co roku w zbieranie pieniędzy na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy włączyło się wiele firm. Grupa TP udostępniła specjalne charytatywne numery, bank Pekao SA wydaje specjalną kartę płatniczą, koleje i LOT uruchamiają orkiestrowe połączenia, a w dyskontach Lidl zbierane były pieniądze.

Firmy grają dla WOŚP

09.01.2012 | aktual.: 10.01.2012 11:55

W sieci dyskontów, która z WOŚP współpracuje zebrano w trakcie XX finału w sumie 1,5 mln zł. Zbiórka trwała przez cały miniony tydzień, a klienci Lidla mogli wrzucić pieniądze na ratowanie wcześniaków i zakup pomp insulinowych dla kobiet w ciąży. Przez trzy ostatnie lata odkąd dyskont wspiera WOŚP udało się zebrać ponad 3,9 mln zł.

Także Grupa TP, czyli Telekomunikacja Polska i Orange wsparli tegoroczną Orkiestrę. Ich klienci mogli wysłać SMS-a lub zadzwonić na specjalną charytatywną infolinię. Jeszcze nie policzono ile wyniosła tegoroczna zbiórka telefoniczna, ale w zeszłym roku był to milion złotych.

Już po raz 15. przekazane zostały do licytacji specjalne, złote karty telefoniczne. Ze 100 kart, 99 jest licytowanych, a karta nr 13 tradycyjnie trafia do Fundacji WOŚP. Tegoroczne karty zdobione są 3 złotymi nitami z 24-karatowego złota. W ubiegłym roku kartę z nr 1 sprzedano za 200 tys. zł, a sprzedaż wszystkich przyniosła WOŚP 600 tys. zł. Oprócz tego Orange jako sponsor Euro 2012 przekazał na licytację 2 bilety na finałowy mecz tej imprezy (osiągnęły już cenę ponad 11 300 zł).

Z kolei PLL LOT przekazał do dyspozycji WOŚP swój samolot określony nazwą OrkiestroLOT – to nim przemieszczał się wczoraj po Polsce Jurek Owsiak. Dodatkowo w trakcie przelotu z Krakowa do Warszawy samolotowi towarzyszyły dwa myśliwce F-16. Poza tym LOT na licytacje przeznaczył czapkę kapitana Wrony, która w poniedziałek rano kosztowała już 7100 zł.

Na aukcjach internetowych można też znaleźć limitowaną edycję napoju Frugo. Właściciel marki firma FoodCare wystawiła na licytację prawdziwe rarytasy - czarne Frugo w butelce złotej i srebrnej oraz specjalną okolicznościową etykietą. Każdy egzemplarz jest unikalny. Butelki już osiągnęły ceny kilkuset złotych.

Firmy nie tylko jednak sprzedają, ale także kupują dla WOŚP. Na przykład użytkownik "Platinum_Capital", którym jest najprawdopodobniej dom inwestycyjny o tej samej nazwie chce zapłacić 5 tys. zł za weekend w rezydencji Prezydenta RP w Wiśle.

tporangejerzy owsiak
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)