Trwa ładowanie...
d3bgzca

Grupa TVN miała 5 mln zł zysku netto w III kw.'08, lepiej od konsensusu (opis2)

7.11.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w III kwartale 2008 r. 5 mln
zł zysku netto, przypadającego akcjonariuszom jednostki
dominującej, wobec 78,3 mln zł straty netto w III...

d3bgzca
d3bgzca

7.11.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w III kwartale 2008 r. 5 mln zł zysku netto, przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 78,3 mln zł straty netto w III kwartale 2007 r. - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się wyższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 0,58 mln zł.

"Znacząco poprawiliśmy dochodowość dzięki silnemu wzrostowi przychodów oraz zdecydowanej kontroli kosztów. Jesienna ramówka, którą zaprezentowaliśmy we wrześniu okazała się niebywałym sukcesem, pozwalając nam osiągnąć rekordowe wyniki oglądalności w październiku" - powiedział cytowany w komunikacie Piotr Walter, prezes Grupy TVN.

Zysk operacyjny TVN w III kwartale tego roku wzrósł o 96,5 proc. do 74,1 mln zł z 37,7 mln zł rok wcześniej. Wynik tegoroczny jest wyższy niż spodziewał się rynek - konsensus zakładał 55,2 mln zł zysku operacyjnego.

"Zysk netto grupy z wyłączeniem udziału w stracie netto platformy cyfrowej "n" oraz zysku rozpoznanego na wycenie opcji wbudowanej w obligacje Senior Notes wyniósł 35,99 mln zł, w porównaniu z 21,2 mln zł w analogicznym okresie 2007 r" - podała spółka w komunikacie.

d3bgzca

Marża operacyjna grupy wyniosła 21,0 proc. w III kw. 2008 roku.

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 67,9 proc. do 94,8 mln zł z 56,4 mln zł w analogicznym okresie 2007 roku.

Marża EBITDA wyniosła 26,8 proc. w porównaniu do 19,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Przychody TVN wzrosły w III kwartale 2008 roku o 19,3 proc. do 353,8 mln zł z 296,6 mln zł w III kwartale 2007 roku i były nieznacznie niższe od średniej prognoz, która mówiła o 367 mln zł.

d3bgzca

TVN podała również, że wskaźnik zadłużenie/EBITDA wyniósł 1,4 na 30 września 2008 roku i na 30 września 2008 roku grupa dysponowała środkami pieniężnymi, w tym gotówką w kasie i na rachunkach bankowych, krótkoterminowymi papierami skarbowymi oraz depozytami bankowymi o łącznej wartości 332,23 mln zł.

TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kw. 2008 roku wzrósł o 14,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku, a w ciągu dziewięciu miesięcy 2008 roku rynek ten wzrósł o 17,0 proc. w ujęciu rocznym.

Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł w III kw. 2008 roku do 32,6 proc. z 30,7 proc. w analogicznym okresie 2007 roku, zaś w okresie dziewięciu miesięcy 2008 roku udział ten wzrósł do 34,4 proc. z 31,8 proc. w analogicznym okresie 2007 roku.

d3bgzca

Cena punktu ratingowego GRP w kanale TVN wzrosła efektywnie o 32,6 proc. w III kw., co zostało częściowo skompensowane spadkiem ilości sprzedanych punktów ratingowych o 8,6 proc.

Gotówkowe przychody Onetu z tytułu reklamy wzrosły w III kw. o 40,7 proc. do 27,1 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach 2008 roku grupa TVN zanotowała 276,04 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 107,5 mln zł rok wcześniej.

d3bgzca

"Nasz zysk netto z wyłączeniem naszego udziału w stracie netto platformy cyfrowej +n+ oraz zysku rozpoznanego na wycenie opcji wbudowanej w obligacje Senior Notes wyniósł 290,498 mln zł, w porównaniu z 184,177 mln zł w analogicznym okresie 2007 r" - podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny grupy TVN wzrósł w ciągu trzech kwartałów 2008 roku o 42,0 proc. do 409,8 mln zł, a marża operacyjna wyniosła 31,4 proc.

Przychody netto wzrosły w tym okresie o 26,3 proc. do 1,3 mld zł z 1,03 mld zł w analogicznym okresie 2007 r.

d3bgzca

Wskaźnik EBITDA wzrósł po trzech kwartałach 2008 roku o 37,4 proc. do 468,47 mln zł z 340,88 mln zł w analogicznym okresie 2007 r. Marża EBITDA wyniosła 35,9 proc. w porównaniu do 33,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Ogólny, całodobowy udział wszystkich kanałów TVN w rynku wzrósł do poziomu 24,6 proc. po trzech kwartałach 2008 roku z 24,4 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Całodobowy udział wszystkich kanałów TVN w komercyjnej grupie docelowej wzrósł w ciągu dziewięciu miesięcy 2008 roku do 22,5 proc. z 22,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

d3bgzca

Udział wszystkich kanałów TVN w komercyjnej grupie docelowej w prime time wzrósł w tym okresie do 24,9 proc. z 24,5 proc. rok wcześniej.

Udział kanału TVN w prime time w grupie docelowej wzrósł do 20,4 proc. z 20,3 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Udział kanału TVN 7 w prime time w grupie docelowej wzrósł do 3,1 proc. z 2,5 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Portal Onet.pl w okresie ośmiu miesięcy zakończonych 31 sierpnia 2008 r. odnotował 9,7 milionów użytkowników miesięcznie w porównaniu do 9,6 milionów w analogicznym okresie 2007 r. Gotówkowe przychody Onetu z tytułu reklamy wzrosły o 38,2 proc. do 86,9 mln zł.

Cena punktu ratingowego GRP w kanale TVN wzrosła efektywnie w ciągu trzech kwartałów 2008 roku o 33,8 proc., co zostało częściowo skompensowane spadkiem ilości sprzedanych punktów ratingowych o 6,1 proc.(PAP)

bas/ epo/ jtt/

d3bgzca
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3bgzca