Handlarze znaleźli nowe źródło zarobku. Te auta sprowadzają
We wrześniu zarejestrowano w Polsce ponad 81 tys. używanych samochodów. Wynik ten jest lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i jednocześnie najlepszy dla września od pięciu lat. Wzrost jest napędzany głównie przez import samochodów dostawczych.
Jak donosi "Auto Świat" powołując się na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w ubiegłym miesiącu do Polski trafiło 81 464 samochodów używanych co stanowi wzrost o 0,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Średni wiek importowanych samochodów wynosił 12,4 roku, a – jak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar – najwięcej z nich pochodziło z Niemiec, Francji i Stanów Zjednoczonych.
Zapukał do drzwi romskiej rodziny. Dostał wróżbę na całe życie
Wzrost importu używanych aut dostawczych
Jak podaje serwis, najbardziej widoczne są zmiany w strukturze importu. Rośnie zainteresowanie autami użytkowymi, a liczba sprowadzanych samochodów osobowych nieznacznie spada – czwarty miesiąc z rzędu.
W ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku do Polski trafiło 725 928 używanych samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) do 3,5 tony. To spadek o 0,4 proc. w ciągu roku. Z tej liczby 655 205 stanowiły auta osobowe, co oznacza spadek o 1,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z kolei liczba sprowadzonych samochodów dostawczych wzrosła aż o 10,2 proc., osiągając 70 723 rejestracje.
Zdecydowanym liderem importu wśród używanych aut dostawczych jest marka Renault z wynikiem blisko 12,5 tys. rejestracji. W pierwszej piątce znalazły się także Volkswagen (8,4 tys.), Ford (7,6 tys.), Fiat (niespełna 7,6 tys.) oraz Opel (6,6 tys.).
Najczęściej sprowadzane samochody
Najwięcej importowanych pojazdów to auta z silnikami benzynowymi, których średni wiek wynosi 12,74 roku. Stanowią one ponad 60,5 proc. wszystkich rejestracji.
W przypadku aut osobowych systematycznie maleje popyt na pojazdy z silnikiem Diesla. Ich udział w imporcie zmniejszył się o 2,5 proc. rok do roku i obecnie wynosi 38,6 proc. Udział aut elektrycznych w imporcie jest nadal niski, wynosząc 0,7 proc.
W rankingu marek liderem pozostaje Volkswagen z wynikiem 62,1 tys. sprowadzonych aut. Za nim są Ford (60,3 tys.), Opel (57,7 tys.), Audi (49,4 tys.) i BMW (41,3 tys.).
Na koniec września najczęściej sprowadzanym autem okazał się Opel Astra, który tylko o jedną rejestrację wyprzedził Volkswagena Golfa.