Henkel zamienia Rex na E

Henkel zakupił polskie marki środków piorących i czystości od firmy PZ Cussons Plc z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Transakcja dotyczy głównie detergentów oraz płynów zmiękczających oferowanych pod marką "E" oraz innych mniejszych marek - poinformowała firma w komunikacie prasowym.

Henkel zamienia Rex na E
Źródło zdjęć: © henkel

06.02.2014 | aktual.: 07.02.2014 17:54

UOKiK zgodził się na przejęcie pod warunkiem, że Henkel w ustalonym przez strony terminie odsprzeda niezależnemu inwestorowi markę środków piorących Rex w Polsce.

- Transakcja ta związuje Henkla jeszcze mocniej z polskim rynkiem i polskimi konsumentami. Jesteśmy gotowi na włączenie nowych marek do naszej oferty produktowej. Rozumiemy oraz będziemy wspierać decyzję UOKiK zmierzającą do zapewnienia nieograniczonej konkurencji na polskim rynku detergentów. Dołożymy wszelkich starań, aby zaoferować naszym partnerom handlowym możliwie najpełniejsze wsparcie w procesie zmiany - powiedział Markus Raunig, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości Henkel Polska.

W roku obrotowym 2012 wartość sprzedaży nabytych w ramach transakcji marek, wyniosła około 60 milionów euro. Dla porównania wartość całej sprzedaży produktów Henkla (właściciela m.in. takich marek jak Persil i Schwartzkopf) w 2012 r. przekroczyła 16,5 mld euro.

Umowa sprzedaży, która została podpisana 20 lutego 2013 roku, po uzyskaniu pozytywnych decyzji właściwych organów państwowych wchodzi w życie 14 lutego 2014 r.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (323)