IKO w bankomatach Euronet
PKO BP porozumiał się umowę z Euronetem. Ponad 10 tys. użytkowników systemu płatności mobilnych IKO będzie mogło za pomocą telefonu wypłacać gotówkę z bankomatów największej sieci w Polsce.
29.03.2013 | aktual.: 29.03.2013 13:52
Dzięki porozumieniu obu firm użytkownicy systemu będą mogli wypłacać gotówkę telefonem z około 7 tys. bankomatów Euronetu. IKO będzie zatem dostępne łącznie w prawie 40 proc. wszystkich bankomatów w Polsce.
- Chcemy funkcjonować jako najbardziej innowacyjny operator bankomatów, regularnie wprowadzający do swojej sieci nowe usługi. Teraz przyszła pora na udostępnienie w bankomatach Euronet płatności mobilnych PKO Banku Polskiego - mówi Marek Szafirski, prezes zarządu Euronet Polska.
Techniczne włączenie bankomatów sieci Euronet do systemu IKO odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy.
Największym powodzeniem wśród użytkowników cieszą się wypłaty z bankomatów, które stanowią 74 proc. dotychczas dokonanych za pomocą telefonu z IKO transakcji. Druga w kolejności funkcjonalność, z której najczęściej korzystają klienci IKO, to przelewy na numer telefonu (15 proc.), zaś kolejna to płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych (11 proc.).
- Chcemy być dostępni dla klientów wszędzie tam, gdzie oni tego potrzebują, i w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy. To determinuje otwartość systemu IKO, który przy obecności innych graczy ma ogromną szansę stać się lokalnym, masowym systemem płatności - podkreśla Piotr Alicki, wiceprezes zarządu PKO BP odpowiedzialny za obszar informatyki i usług.
IKO - płatności mobilne od PKO
IKO to bankowość mobilna 4G, połączenie w jednej aplikacji funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów, przelewy na numer telefonu, generowanie czeków do użycia offline). Do korzystania z usługi nie jest potrzebny specjalny telefon ani karta SIM. System jest oparty o bezpłatną aplikację IKO instalowaną na komórce użytkownika, w której generowane są jednorazowe kody służące do autoryzacji transakcji.
Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO BP muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO. Obecnie mogą z niej korzystać posiadacze telefonów z systemami Android i iOS, wkrótce również BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone.
Użytkownicy IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w kilkunastu tysiącach terminali płatniczych (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC)
, w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO BP, a także w wielu sklepach internetowych.
Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można zapłacić IKO. Do systemu dołączyła niedawno sieć 290 sklepów Media Expert, w których za produkty RTV i AGD można już zapłacić telefonem z aplikacją IKO. Z funkcji „płacę z IKO” można już także skorzystać w około 200 sklepach internetowych Nokaut.pl i serwisie okazji Nokautdnia.pl.
Po pierwszych tygodniach od uruchomienia aplikacji mobilnych bank chce przejść do ofensywy reklamowej. W pierwszej połowie kwietnia rusza kampania reklamowa z udziałem Szymona Majewskiego dotycząca IKO. W telewizji spoty będą emitowane w głównych kanałach oraz w ok. 50 kanałach tematycznych. W internecie kampania będzie obecna zarówno na portalach zasięgowych (Onet, WP, Allegro)
, jak również na sprofilowanych serwisach technologicznych, studenckich, w sieciach afiliacyjnych i wyszukiwarce Google.