Informacje ze spółek
Informacje ze spółek.
28.12.2009 | aktual.: 08.01.2010 13:58
POWER MEDIA
Zarząd Power Media S.A. poinformował, że w dniu dzisiejszym do spółki wpłynęło zawiadomienie o transakcji na akcjach Power Media S.A. od osoby zobowiązanej do przekazywania informacji. Informacja dotyczyła nabycia przez Członka Rady Nadzorczej Power Media S.A. Pana Dariusza Prusa, w dniach od 17 grudnia do 23 grudnia 2009 roku łącznie 20.000 akcji zwykłych spółki Power Media S.A. w cenie od 1,51 PLN do 1,60 PLN i w średniej cenie 1,56 PLN za akcję i łącznej wartości transakcji 31.199,74, PLN za pośrednictwem DI BRE S.A. Pan Prus kwotę 5000 euro przekroczył w dniu 22 grudnia 2009 roku. Transakcje były zawarte w trakcie sesji zwyczajnych na rynku regulowanym, na którym notowane są akcje Power Media S.A.
BM BPH Informacja podana przez spółkę, o zwiększeniu zaangażowania w akcje osoby mającej dostęp do informacji poufnych, jest pozytywna. Wartość transakcji opiewała na 0,3% wszystkich akcji w obrocie, wobec czego komunikat nie powinien znacząco wpłynąć na notowania kursu akcji na GPW.
DREWEX
24.12. zarząd spółki poinformował, że w dniu 23.12.2009 r. podjął decyzję o zmianie prognozy wyników finansowych na 2009 rok opublikowanej w Raporcie Bieżącym Nr 12/2009 w dniu 05 czerwca 2009 roku. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi:
- wielkość poprzedniej prognozy: 24 500 tys. zł.
- wielkość nowej prognozy: 21 800 tys. zł.
Zysk (strata) netto:
- wielkość poprzedniej prognozy: 1 160 tys. zł.
- w związku z pewnym ryzykiem szacunku wyniku finansowego, Zarząd Spółki zdecydował się na podanie nowej prognozy zysku (straty) netto w przedziale: od (-800 tys. zł.) do (-1 000 tys. zł.).
Decyzja o zmianie prognozy została podjęta w związku z poziomem realizacji poprzedniej prognozy w stosunku do zrealizowanych wyników finansowych Spółki za 11 miesięcy 2009 roku. Zarząd Spółki mając na uwadze zmiany trendów, jakie zaszły na rynku w stosunku do przyjętych założeń do prognozy na początku roku oraz podjęciem ekspansji firmy w nowych kierunkach, dokonał weryfikacji możliwości realizacji poprzedniej prognozy. Skutki załamania koniunktury gospodarczej, która nastąpiła na głównych rynkach eksportowych Spółki, odczuwana jest w całym 2009 roku. Pomimo stopniowego odbudowywania pozycji firmy na rynkach zagranicznych, Spółka może nie nadrobić spadku sprzedaży eksportowej w 2009 roku w stosunku do roku poprzedniego, której poziom był przyjęty w poprzedniej prognozie. Prognozowana obecnie strata netto jest natomiast skutkiem podjęcia przez Spółkę decyzji o stworzeniu nowego segmentu działalności – sieci marketów dla dzieci pod marką KOLORINO. Będzie to dodatkowy kanał dystrybucji produktów Spółki oraz
źródło przychodów zarówno ze sprzedaży wyrobów Spółki, jak również producentów innych marek dla dzieci w wieku od 0 do 5 lat. W związku z uruchomienie pierwszych sklepów sieci w III i IV kwartale, Spółka musiała ponieś dodatkowe koszty związane z kampanią reklamową, najmem lokali handlowych, zatrudnieniem i wyposażeniem, których zdyskontowanie z nowego źródła przychodów będzie możliwe w kolejnych latach obrotowych, w związku z krótkim okresem działalności sieci. Skutkiem tego, w ocenie Zarządu, występuje wysokie ryzyko braku realizacji poprzedniej prognozy zysku Spółki.
*BM BPH *Zmniejszenie prognozy wielkości przychodów ze sprzedaży oraz prognoza poniesienia straty netto jest niewątpliwie niekorzystną informacją i może przyczynić się do gorszego od rynku zachowania kursu akcji. Z drugiej strony należy docenić podjęte działania spółki zmierzające do poszerzenia kanałów dystrybucji, co powinno w przyszłości przełożyć się na poprawę wyników.