InPost chce być największym operatorem na rynku e‑commerce
Warszawa,12.06.2015 (ISBnews) - InPost zamierza w najbliższych latach wykorzystać swoje wypracowane przewagi konkurencyjne m.in. do budowy pozycji największego operatora na rynku dostaw dla e-commerce, podała spółka. Jednym z celów strategicznych jest uzyskanie do końca 2017 r. udziału działalności kurierskiej pod logotypem InPost w polskim rynku na poziomie ok. 10%.
12.06.2015 11:16
"Już dziś InPost obsługuje największych graczy e-commerce na polskim rynku za pośrednictwem kurierów oraz największej sieci Paczkomatów, będących własnością easyPack należącego do grupy Integer.pl. Wyraźny trend wzrostowy handlu internetowego w Polsce przekłada się obecnie na dynamiczny wzrost przesyłek kurierskich, które są jednym z najszybciej rosnących usług w ofercie InPost S.A." - czytamy w komunikacie.
W związku z planowanym debiutem giełdowym InPost S.A., grupa została przekształcona w taki sposób, aby maksymalne wykorzystać swoje przewagi na bardzo konkurencyjnym rynku, podkreślono.
W ramach grupy InPost znalazła się cała działalność pocztowa (wraz z Polską Grupą Pocztową) pod marką "InPost". Grupa jest bardzo aktywna na rynku e-commerce, m.in. dzięki nawiązaniu strategicznej współpracy z największym polskim portalem aukcyjnym Allegro.
"Naszym celem jest pełne wykorzystanie olbrzymiego potencjału jaki osiągnęliśmy dzięki zbudowaniu ogólnopolskiej sieci. Kolejnym krokiem jest jej optymalizacja, m.in. poprzez unifikację wizualną i funkcjonalną placówek, tak aby były jeszcze łatwiejsze do identyfikacji oraz oferowały wysoki komfort obsługi" - powiedział prezes InPost Sebastian Anioł, cytowany w komunikacie.
Istotnym elementem strategii jest również dalszy rozwój produktów dla poszczególnych grup odbiorców przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych. InPost wdraża platformy dedykowane sklepom internetowym, które umożliwiają płynną i niskokosztową wysyłkę dużej liczby przesyłek poleconych.
"Cały czas pracujemy nad jak najpełniejszym wykorzystaniem efektów synergii, które wynikają z naszej działalności w ramach grupy Integer.pl. Stąd m.in. decyzja o rozwoju w segmencie przesyłek kurierskich, które realizujemy jako partner logistyczny Integera" - wyjaśnił Anioł.
Jednym z celów strategicznych jest uzyskanie do końca 2017 r. udziału działalności kurierskiej pod logotypem InPost w polskim rynku na poziomie ok. 10%.
Grupa kapitałowa Integer.pl to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa, do której należą największa prywatna poczta - InPost, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy - InPost Finanse oraz Paczkomaty InPost. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 roku.
(ISBnews)