InPost
InPost to główny rywal Poczty Polskiej. Firma oferuje szybkie dostarczenie przesyłki, którą można odebrać samodzielnie w wybranym miejscu w dogodnym czasie.
InPost - podstawowe informacje
InPost S.A. została założona w 2006 r. przez Rafała Brzoskę, obecnego prezesa spółki i członka zarządu grupy kapitałowej Integer.pl, drugiej pod względem wielkości grupy pocztowy w Polsce. W jej ramach znajdują się: InPost, InPost Paczkomaty, InPost Finanse oraz Easypack.
W Zarządzie Inpost znajdują się założyciel i prezes Rafał Brzoska i wiceprezes Sebastian Anioł, natomiast w Radzie Nadzorczej zasiadają Ralf Huep, Nicholas Rose, Peter Tachtnebel, Marek Różycki i Marcin Pulchny.
Akcje spółki Integer.pl S.A. można nabyć na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2007 r., natomiast akcje Integer.pl S.A. - od 2007 roku.
InPost - działalność
Działalność firmy InPost polega na świadczeniu usług kurierskich, gdzie dostarczyciel przyjeżdża na wyznaczony adres lub umieszcza przesyłkę w paczkomacie. Grupą docelową są zarówno osoby prywatne, jak i małe oraz większe firmy. InPost dociera do obywateli 18 krajów w Europie.
Usługi firmy InPost obejmują:
- Paczkomaty – przesyłki znajdują się w jednym z 1900 punktów w Polsce (w większych miastach szczególnie gęsto umiejscowionych); dostęp jest całodobowy, a paczkę wyciąga się samodzielnie z otwieranej za pomocą kodu skrytki; odbiorca sam wybiera, do którego paczkomatu ma zostać dostarczona jego przesyłka;
- Pakiet usług kurierskich - paczkę można otrzymać nawet tego samego dnia;
- Paczka E-Commerce InPost - tani sposób na dostawę niewielkich zakupów, zrobionych przez internet;
- Smart Courier - pozwala na odbiór dokumentów, które muszą być odesłane tego samego dnia przez tego samego kuriera.
InPost - misja
InPost jest firmą, która angażuje się w inicjatywy społeczne, w szczególności te, mające na celu ochronę środowiska. Zgodnie z polityką marki, na przewóz paczek zużywa się mniej paliwa, ponieważ mają do przejechania krótsze odcinki drogi. Takie działanie wpływa na redukcję wydzielanego CO2. Innym rozwiązaniem, przyjętym przez firmę jest wykorzystanie rowerów przez dostarczycieli jako nieinwazyjnego środka lokomocji.
Oprócz tego InPost stosuje recykling - do wysyłki używane są koperty, powstałe z makulatury. Dzięki temu zmniejsza się liczba wycinanych drzew, a ilość odpadów zmniejsza się. InPost, dzięki środkom z Unii Europejskiej, rozpoczął termomodernizację swoich gmachów, która polega m.in. na zastosowaniu kolektorów słonecznych.
Misja firmy to nie tylko ekologia, ale i promocja sportu. InPost zaprosił do swojej kampanii polskich atletów: Roberta Urbanka, Konrada Bukowieckiego, Marcina Krukowskiego, Wojciecha Nowickiego i Łukasza Grzeszczuka.
Komentarze