Internet przegania telewizję
W pierwszym półroczu tego roku w Wielkiej Brytanii na reklamy w internecie wydano 1,75 miliarda funtów. Suma ta po raz pierwszy przekroczyła wydatki na reklamę w telewizji - podał brytyjski The Guardian.
30.09.2009 | aktual.: 30.09.2009 14:00
To epokowa zamiana, gdyż Wielka Brytania jest pierwszą spośród 5 największych największych gospodarek świata, gdzie to nastąpiło. Telewizja dzierżyła palmę pierwszeństwa przez ostatnie pół wieku. Internet zmienił rynek raptem w przeciągu dekady. Pół roku temu zamiana ta nastąpiła także w Danii.
Według raportu IAB (Internet Advertising Bureau) i PricewaterhouseCoopers, na który powołuje się The Guardian, suma 1,75 milarda funtów oznacza także wzrost wydatków o 4,6% rok do roku. Dla porównania za pierwszy rok mierzenia, w 1998, suma ta wynosiła w Wielkiej Brytanii 19,4 miliona funtów.
E-reklama stanowi obecnie 23,5 proc. wydatków na rynku brytyjskiej reklamy. Telewizja stanowi 21,9 proc.
Zmiana lidera nastąpiła wcześniej niż IAB się tego spodziewało. Firma Przewidywała, że stanie się to dopiero z końcem 2009.
Kryzys jest jednak widoczny i w branżu reklam internetowych. Wzorst rok do roku w pierwszym kwartale 2009 wyniósł 8,6 proc., ale w drugim już tylko 1,1 proc.
Wirtualna Polska