Już jest! Zielona Coca-Cola. Czym się różni od tradycyjnej?
Coca-Cola wypuściła nowy produkt. Zmieniona etykieta, nowy skład i znacznie mniej kalorii - to główne cechy Coca-Coli life.
Coca-Cola life nazywana jest zieloną colą, głównie od nowego koloru etykiety, który podkreśla ekologiczność procesu produkcji nowego napoju. Butelki, w których jest sprzedawana, zostały wyprodukowane z 30-proc. udziałem materiału roślinnego i są w pełni zdatne do recyklingu. Producent zaznacza, że chociaż wyglądają tak samo jak zwykłe opakowania, to są znacznie bardziej przyjazne środowisku.
Klasyczna Coca-Cola ma ok. 250 kalorii na 600 ml, nowy napój ma ich tylko 108. Jak podaje firma na swojej argentyńskiej stronie, "Coca-Cola life jest pierwszym produktem z rodziny Coca-Cola, który jest słodzony cukrem i stewią". Chociaż firma od dawna używała już stewii, to jeszcze nigdy w swoim czołowym produkcie.
Na razie nowa cola sprzedawana jest w Argentynie. Nie jest znana data wprowadzenia jej na międzynarodowy rynek. Jednak podczas prezentacji produktu na konferencji w Buenos Aires powoływano się na przykład Coca-Coli Zero, która wpierw była dostępna w Australii w 2005 r., a dopiero po sukcesie sprzedaży trafiła do sklepów w pozostałych częściach świata.
Zdaniem Billa Pecoriello, analityka rynku komentującego wydarzenie dla "Daily Mail", wprowadzenie nowego napoju na skalę globalną jest prawdopodobne, bo Coca-Cola uprzedziłaby wtedy Pepsi'Co. w wyścigu o nowe smaki.