Kampania "Warszawa bez procentów"

Tajemniczy klienci sprawdzają w warszawskich sklepach, czy sprzedają alkohol dzieciom

Kampania "Warszawa bez procentów"
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

.

Do sklepów na Ochocie, Woli, Pradze-Południe i we Włochach przychodzą młodzi (ale pełnoletni) ludzie, którzy proszą o alkohol. Jeśli sprzedawca poda im alkohol bez sprawdzania dowodu tożsamości, zostanie pouczony, a sklep skontrolowany przez kolejnego "tajemniczego klienta".

Za drugim razem sklep trafi na czarną listę, która zostanie przekazana urzędom dzielnic, policji, straży miejskiej.

W sierpniu sprzedawcy niesprawdzający pełnoletności kupującego dostaną zaproszenia na specjalne szkolenia. Kampania odbywa się w Warszawie po raz dziesiąty.

- W miejscach, w których akcja jest cyklicznie powtarzana, sprzedaż alkoholu nieletnim spada nawet trzykrotnie - mówi "Życiu Warszawy" Marcin Duma, prezes instytutu Homo Homini.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)