Kampania "Warszawa bez procentów"
Tajemniczy klienci sprawdzają w warszawskich sklepach, czy sprzedają alkohol dzieciom
.
Do sklepów na Ochocie, Woli, Pradze-Południe i we Włochach przychodzą młodzi (ale pełnoletni) ludzie, którzy proszą o alkohol. Jeśli sprzedawca poda im alkohol bez sprawdzania dowodu tożsamości, zostanie pouczony, a sklep skontrolowany przez kolejnego "tajemniczego klienta".
Za drugim razem sklep trafi na czarną listę, która zostanie przekazana urzędom dzielnic, policji, straży miejskiej.
W sierpniu sprzedawcy niesprawdzający pełnoletności kupującego dostaną zaproszenia na specjalne szkolenia. Kampania odbywa się w Warszawie po raz dziesiąty.
- W miejscach, w których akcja jest cyklicznie powtarzana, sprzedaż alkoholu nieletnim spada nawet trzykrotnie - mówi "Życiu Warszawy" Marcin Duma, prezes instytutu Homo Homini.