Trwa ładowanie...

Kanada szuka latarników. Tyle można zarobić

Latarnik morski to osoba odpowiedzialna za nadzór nad latarnią morską, która jest kluczowym elementem nawigacji dla statków. Posady latarników i ich pomocników oferuje od zaraz kanadyjskie ministerstwo rybołówstwa i oceanów. Jakie warunki trzeba spełnić?

Posady latarników do wzięcia w Kanadzie od zaraz. Roczne wynagrodzenie wynosi od 45 do 70 tys. dolarów kanadyjskich.Posady latarników do wzięcia w Kanadzie od zaraz. Roczne wynagrodzenie wynosi od 45 do 70 tys. dolarów kanadyjskich.Źródło: East News, fot: ZOFIA BAZAK
dy6k28e
dy6k28e

Ogłoszenie ministerstwa rybołówstwa i oceanów, które zarządza kanadyjskimi latarniami morskimi, wymienia zadania latarników: raportowanie obserwacji meteorologicznych, przekazywanie informacji drogą radiową, utrzymanie latarni i jej otoczenia w należytym stanie, w tym malowanie budynku, jak również napełnianie zbiorników diesla, czy testowanie wyposażenia przeciwpożarowego.

Wymagane są zarówno umiejętności techniczne w obsłudze i bieżącej konserwacji sprzętu, umiejętność posługiwania się komputerem, a także kompetencje adaptacyjne.

CV można składać do końca marca, a na asystenta latarnika w Kolumbii Brytyjskiej do końca roku. Obywatelstwo Kanady nie jest wymagane, wystarczy prawo pobytu i umiejętności techniczne. Co jeszcze należy wiedzieć?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Psycholog milionerów: "Folwark przetrwał w polskich firmach - Jacek Santorski - Biznes Klasa #9

Kanada szuka latarników bez obywatelstwa

Wiele z kanadyjskich latarni morskich to atrakcje turystyczne, wśród najbardziej znanych jest Peggy’s Cove w Nowej Szkocji. Najwcześniej zbudowana latarnia znajduje się od 1734 r. w Louisbourgu na wyspie Cape Breton w Nowej Szkocji. Po wielu pożarach i rekonstrukcjach latarnia istnieje do dziś, choć w budynku powstałym w 1923 r.

Najstarsza zachowana latarnia została zbudowana w 1758 r. na wyspie Sambro, przy wejściu do portu w Halifaksie. Kanadyjskie latarnie morskie po atlantyckiej stronie kraju powstawały, jak podkreślają historycy, dzięki ożywionemu handlowi między terenami, które dziś są Kanadą, a Europą, a potem dzięki wykorzystaniu Wielkich Jezior do żeglugi.

dy6k28e

W latach 1970 – 1996 zautomatyzowano 264 latarnie, a część historycznych budynków trafiła pod zarząd Parków Narodowych jako turystyczne atrakcje. W 1995 r. rząd w Ottawie zaczął planować z oszczędności zautomatyzowanie wszystkich latarni morskich w Kanadzie. Ostra reakcja mieszkańców miejscowości w ich pobliżu oraz pracowników Straży Przybrzeżnej zmniejszyła skalę automatyzacji i obecnie w 51 latarniach nadal pracują latarnicy i ich pomocnicy: jeden w Nowym Brunszwiku, 23 w Nowej Fundlandii i Labradorze oraz w 27 w Kolumbii Brytyjskiej.

Kanadyjski latarnik lub latarniczka nie muszą mieć kanadyjskiego obywatelstwa, wystarczy posiadanie prawa pobytu, a jak precyzuje oferta pracy na stronie ministerstwa – można aplikować także bez bieżącego kanadyjskiego adresu. Roczne wynagrodzenie latarnika wynosi od 45 do 70 tys. dolarów kanadyjskich.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dy6k28e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dy6k28e