Klient nasz pan? W Polsce wypada to słabo
Obsługa klienta w Polsce wciąż szwankuje - wynika z raportu, do którego dotarła "Rzeczpospolita". Firma Vision SecretClient zebrała oceny około 200 tysięcy klientów, którzy po wizycie w sklepie czy salonie usługowym wypełniali ankietę o jakości obsługi.
19.01.2010 | aktual.: 19.01.2010 07:14
Oceny wystawione przez klientów są bardzo słabe. Średni poziom zadowolenia z usługi oceniono jedynie na 1,76 w pięciopunktowej skali.
Wśród branż najwyższe oceny zebrały biblioteki oraz salony SPA czy fitness, a zdecydowanie najgorsze szpitale. Jeśli chodzi o województwa, najgorzej w raporcie wypadło pomorskie, a najlepiej - świętokrzyskie.
Eksperci oceniają, że w Polsce wciąż jeszcze jest wiele do zrobienia jeśli chodzi o obsługę klienta. Jednak mimo, że nie jest najlepiej, i tak odnotowano niewielki wzrost średniej punktacji o 6 proc., w porównaniu do 2008 r. Szczególnie banki i firmy ubezpieczeniowe robią wiele, by poprawić swoje oceny - zauważa "Rzeczpospolita".