Kolejne serwisy chcą walczyć o grupowych klientów
Zakupy grupowe to internetowy hit ostatniego roku nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Do walki o klientów poszukujących zniżek ruszają u nas kolejne serwisy. Rynek chce zawojować m.in. Allegro.
Większa konkurencja oznacza niższe ceny dla klientów - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Walka o zakupy grupowe jest tak zacięta, że Allegro przyspieszyło start swojego serwisu cityam.pl. Z kolei fundusz inwestycyjny Xevin już zainwestował w projekt cuppon.pl około miliona złotych.Eksperci są zgodni, że moda na grupowe zakupy to już prawdziwa rewolucja.
Z danych "DGP" wynika, że sprzedaż w tego typu serwisach rośnie w gigantycznym tempie. Miesiąc temu wszystkie sklepy od początku działalności w Polsce sprzedały ok. 720 tys. kuponów. Dziś tylko największy z nich (Groupon) przekroczył już tę liczbę. W zależności od serwisu miesięczny przyrost sprzedaży to od 20 do 60 proc. !
Nic dziwnego, że na ten perspektywiczny rynek spogląda coraz więcej osób. O choćby czwarte miejsce chce walczyć cuppon.pl. Na dużo więcej liczy nowy serwis Allegro - cityam.pl, który ma zaoferować sprzedającym przy jego pomocy firmom dużo większe zyski. Zdaniem ekspertów kluczem będą jednak klienci, a aby ich zdobyć trzeba zainwestować sporo w marketing.
Wirtualna Polska / Dziennik Gazeta Prawna