Kolejny bank wprowadza logowanie za pomocą odcisku palca
Eurobank wprowadza możliwość logowania do aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca. Klienci banku będę mogli skorzystać z tej funkcjonalności w urządzeniach mobilnych firmy Apple z systemem iOS8, wyposażonych w czytnik linii papilarnych Touch ID.
12.11.2015 14:02
Technologia biometryczna staje się coraz popularniejsza w bankowości. Czytnik naczyń krwionośnych czy sterowanie głosem, to przykłady nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które banki w Polsce wprowadzają coraz chętniej.
Z biometrii korzystają już m.in. Meritum Bank (przed połączeniem z Alior Bankiem), Millennium Bank, Bank BPH czy Getin Noble Bank.
Czytniki linii papilarnych są wbudowane tylko w najnowsze modele kilku producentów smartfonów – jednym z nich jest koncern Apple z funkcją Touch ID.
Dzięki logowaniu przy pomocy mechanizmu Touch ID, klient banku nie musi podawać kodu PIN do aplikacji. Wystarczy przyłożyć palec do czytnika wbudowanego w urządzenie mobilne, a mechanizm firmy Apple porówna odcisk z zarejestrowanym uprzednio wzorcem. Jeśli odciski będą zgodne, klient zostanie zalogowany do aplikacji banku. Ten sposób logowania nie pozwala na dostęp do modułu służącego do autoryzacji operacji – tokena GSM.
Logowanie do aplikacji Eurobanku przy pomocy odcisku palca wymaga spełnienia trzech warunków:
- urządzenie musi posiadać wbudowany czytnik linii papilarnych Touch ID (w mechanizm Touch ID wyposażone są wybrane smartfony marki Apple,
- wymagany system operacyjny urządzenia to iOS w wersji 8 lub nowszej,
- użytkownik musi mieć zdefiniowany w urządzeniu odcisk swojego palca oraz włączony kod urządzenia, konieczne w aplikacji jest także wyrażenie chęci korzystania z funkcji logowania za pomocą odcisku palca.
Logowanie za pomocą odcisku palca jest opcjonalne. Bank zapewnia, że klienci cały czas mogą korzystać z możliwości logowania się do aplikacji przy pomocy kodu PIN.