Kolejny gigant wchodzi do Polski
20 grudnia to data do zapamiętania dla wszystkich miłośników butów. Tego dnia w Polsce zostanie otwarty pierwszy sklep Foot Locker, wielkiego producenta obuwia i odzieży sportowej. Pierwszy sklep będzie się mieścił w warszawskim centrum handlowym Arkadia - pisze "Puls Biznesu".
14.12.2011 | aktual.: 15.12.2011 12:50
20 grudnia firma Foot Locker, amerykański producent obuwia i odzieży sportowej, otworzy swój pierwszy sklep w Polsce. Punkt będzie się mieścił w warszawskim centrum handlowym Arkadia - informuje "Puls Biznesu".
W sklepach Foot Locker znajdziemy obuwie znanych marek, takich jak Reebok, Puma, Adidas czy Nike. Nieoficjalnie wiadomo, że firma planuje rozwój sieci w Polsce, ale nie ujawnia żadnych szczegółów.
Polskie firmy nie obawiają się amerykańskiego konkurenta. Zarówno Intersport, jak i NG2 (właściciel marek CCC, Boti i Quazi) oferują inny rodzaj asortymentu niż amerykański gigant.
O tym, że firmie Foot Locker opłaca się wejście do Polski, świadczą liczby. Polski rynek odzieży i obuwia w tym roku osiągnie wartość 29 mld zł po wzroście o 6 proc. wobec roku 2010, wynika z prognoz firmy badawczej PMR. Sam segment obuwniczy to około 6,5 mld zł, a więc jest o co walczyć.
Foot Locker ma sklepy w 20 krajach świata. Obecnie otwartych jest prawie 3,5 tys. sklepów tej marki. Gigant zatrudnia ponad 44 tys. pracowników. W 2010 roku miała zysk na poziomie 173 mln dolarów przy sprzedaży na poziomie 5,05 miliarda dolarów.
Jest to kolejny wielki debiut sieci handlowej w Polsce. Tylko w tym roku do Polski weszli tacy giganci jak GAP czy Toys'R'Us. Polska stała się bardzo atrakcyjnym rynkiem. Do wejścia przygotowuje się niemiecki KIK, właściciel ponad 3 tys. dyskontów z ubraniami.