Kolporter Service wprowadza marki własne i program zakupowy
Spółka Kolporter Service wchodzi na rynek marek własnych, wprowadzając napoje energetyczne i izotoniczne o kilku smakach. W planach jest powiększenie oferty o mrożone herbaty, słodycze, leki OTC i wodę mineralną.
05.08.2009 | aktual.: 06.08.2009 16:01
Kolporter Service poszerza ofertę o produkty, których najbardziej oczekują klienci. Sprzedając napoje robione pod marką należącą Kolportera i na jego zlecenie firma uzyska znacznie wyższą od standardowej marżę, uważa Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera Service.
_ Istotnym elementem jest też nasza pełna kontrola nad jakością produktu, począwszy od opakowania aż do marketingu _- stwierdza Żądło.
Jego zdaniem marki własne w różnych grupach asortymentowych będą się w Polsce dynamicznie rozwijać. Świadczą o tym przykłady ich rosnącej sprzedaży w dużych sieciach detalicznych. Podobne tendencje występują również na rynkach zagranicznych, np. w Niemczech, gdzie papierosy pod markami własnymi to około 20 proc. rynku.
_ Potencjał rozwojowy dla tego segmentu jest bardzo duży, dlatego już wprowadziliśmy do dystrybucji napoje energetyczne „Tabu” oraz izotoniczne„Vita Drink”. W pierwszej dekadzie września w naszej ofercie pojawi się mrożona herbata „Vita Drink” ice tea, niebawem dojdą słodycze impulsowe, a w planach są tabletki OTC i woda mineralna _- mówi Żądło.
Wprowadzony do sprzedaży w maju energetyk „Tabu” jako jedna z trzech dystrybuowanych przez Kolportera Service marek (pozostałe to „Red Bull” i „Tiger” ), ilościowo stanowi już około 20 procent przychodów w tej kategorii.
Kolporter Service wspiera sprzedaż marek własnych programem zakupowym „Karaiby”, w którym wszyscy detaliści, po dokonaniu zakupów na określoną regulaminem kwotę, mogą pojechać na atrakcyjną wycieczkę. Produkty tej kategorii są też promowane w punktach sprzedaży, przy użyciu materiałów POS (woblery, plakaty, standy, ulotki informacyjne).
_ Ponadto promujemy nasze marki własne w gazetach promocyjnych dostarczanych do wszystkich naszych kontrahentów i na stronach www _- mówi K. Żądło. _ Zamawiają chętnie, korzyść to przede wszystkim już wspomniana zwiększona marża handlowa, którą zapewniamy i konkurencyjna cena. W przypadku napoju energetycznego „Tabu” sugerujemy cenę na poziomie 1,99 zł, a oferowany produkt pod względem jakości opakowania i napoju mieści się w segmencie premium, w którym cena produktów jest przecież znacznie wyższa _ - dodaje Żądło.
Handel-Net