Kolporter szuka inwestora dla 900 saloników prasowych
7.8.Warszawa (PAP) - Kolporter Sieci Handlowe szuka branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych. Spółka może sprzedać część lub całość udziałów w tej...
07.08.2009 | aktual.: 07.08.2009 09:52
7.8.Warszawa (PAP) - Kolporter Sieci Handlowe szuka branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych. Spółka może sprzedać część lub całość udziałów w tej sieci - podał Kolporter w piątkowym komunikacie prasowym.
"Widzimy duży potencjał rozwojowy w sieci saloników prasowych, najlepszym dowodem na to są wyniki za ostatnie 12 miesięcy. Aby utrzymać dotychczasową dynamikę, potrzebny jest kapitał, dlatego podjęliśmy decyzję o poszukiwaniu inwestora branżowego lub finansowego" - powiedział cytowany w komunikacie Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe.
"Możliwe są dwa scenariusze - jeśli znajdziemy inwestora zainteresowanego zakupem części udziałów w sieci saloników prasowych, dzięki pozyskanym środkom będziemy wspólnie rozwijać tę sieć sprzedaży. Jeśli otrzymamy atrakcyjną ofertę na zakup całości sieci saloników, na pewno ją rozważymy" - dodał.
Kolporter poinformował, że pozyskany kapitał chce przeznaczyć na inwestycje w nowe przedsięwzięcia biznesowe. W przeprowadzaniu transakcji będzie pomagał Trigon.
Sieć saloników prasowych Kolportera sprzedaje m.in. prasę, papierosy, prepaidy, słodycze, napoje, baterie, artykuły tytoniowe i zabawki oraz oferuje klientom usługi dodatkowe: lotto i opłatę domowych rachunków.
Kolporter Sieci Handlowe to spółka wchodząca w skład grupy kapitałowej Kolporter, która liczy 13 firm.
Udział Kolportera w rynku dystrybucji prasy wyniósł na początku 2009 roku według Izby Wydawców Prasy 40,85 proc. Jego największy konkurent Ruch miał 41,44 proc. udział.(PAP)
epo/ gor/