Kolporter wprowadza nową markę saloników Top Press
W sieci Kolportera rozpoczęło się wdrażanie nowej marki Top Press, funkcjonującej w ramach istniejących już saloników prasowych.
09.10.2009 09:54
Na rynku funkcjonuje już 10 saloników oznaczonych logo TopPress. W najbliższych miesiącach w centrach handlowych na terenie całej Polski ma powstać kolejnych 50 Top Pressów. Od tradycyjnej sieci Kolportera różnią się one nie tylko nazwą i logotypem, lecz także meblami i standardami merchandisingowymi stosowanymi przy ułożeniu towarów. Wprowadzone modyfikacje skutkują nawet 30 procentowym wzrostem sprzedaży.
- Bazując na naszych wieloletnich doświadczeniach uznaliśmy, że czas zaproponować nową koncepcję saloników prasowych, przygotowaną specjalnie na potrzeby centrów handlowych – mówi Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe.
- Zmienia się rynek i oczekiwania klientów. W przypadku centrów handlowych trudno mówić o lojalności osób kupujących w saloniku. Dlatego trzeba je przyciągnąć wyrazistą i atrakcyjną wizualnie koncepcją sklepu. Nowy typ umeblowania umożliwia nam swobodne zmiany w proporcjach asortymentu, w zależności od specyfiki lokalizacji, sezonu czy promocji organizowanych przez producentów i dostawców. A to skutkuje znaczącym wzrostem obrotów.
Niewykluczone, że obok będącego własnością Kolportera logotypu Top Press niebawem pojawi się drugi brand, należący do któregoś z koncernów tytoniowych lub operatorów komórkowych.
- Rozmawiamy z czołowymi polskimi firmami z tych branż, kilku bardzo renomowanych partnerów biznesowych jest bardzo zainteresowanych rozwojem sieci Top Pressów posiadających wybraną kategorię produktową bardziej rozwiniętą handlowo i marketingowo, wraz z silną obecnością brandu partnera. Takie wzajemne wspieranie się marek da wiele korzyści sprzedażowych i kosztowych współpracującym firmom, a przede wszystkim tworzy nową jakość dla klientów. – podsumowuje prezes Wiśniewski. Nie ujawnia na razie jednak o jakiego partnera konkretnie chodzi.
Kolporter prowadzi równolegle proces sprzedaży saloników prasowych. Zainteresowanie inwestycją w sieć tych saloników wyraziło kilkanaście firm i funduszy inwestycyjnych nie tylko z Polski, ale również z wielu innych krajów Unii Europejskiej. Niezależnie od tego, czy transakcja zostanie sfinalizowana trwa rozwój sieci Top Pressów.
JS