Tania "siostra" Zary wchodzi do Europy. Chce walczyć z Shein
Lefties, budżetowa marka odzieżowa należąca do Inditex, planuje ekspansję na europejskim rynku. Zadebiutuje m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii. Sieć rzuci wyzwanie takim gigantom handlu jak Primark i Shein.
Lefties to część hiszpańskiego giganta Inditex. Obecnie przygotowuje się do wejścia na nowe rynki w Europie. Marka, która początkowo była outletem dla niesprzedanych kolekcji Zary, teraz planuje otwarcie sklepów we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii. Informacje te podał serwis Modaes.
Obecnie Lefties ma silną pozycję w Hiszpanii i Portugalii, a jej sieć obejmuje ok. 200 sklepów w 18 krajach, w tym na Bliskim Wschodzie. Marka oferuje szeroki asortyment odzieży, bielizny, dodatków i obuwia, a także wprowadziła linię dekoracji wnętrz, by zyskać bardziej lifestylowy charakter.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tłumy ruszyły po kebaby Podolskiego. Byliśmy na otwarciu
"Przykładowe ceny to: top za 10 euro, szorty za 13 euro, sukienka za 22 euro" - wymienia serwis dlahandlu.pl
W marcu Lefties, mimo braku obecności na rynku francuskim, nawiązała współpracę z klubem piłkarskim Paris Saint-Germain. Marka nie jest wydzielona finansowo w raportach Inditexu, ale jej przychody w ostatnich latach się podwoiły, osiągając niemal 600 mln euro w roku obrotowym 2023/2024.
Primark z nowymi sklepami w Polsce
Konkurencja Lefties nie spoczywa jednak na laurach. Jeden z jej bezpośrednich konkurentów - marka Primark - ogłosiła niedawno zamiar otwarcia trzech nowych placówek w Polsce do 2027 r.
Planowane są nowe placówki w Felicity w Lublinie, Atrium Biała w Białymstoku i w Promenadzie w Warszawie. Premiery tych sklepów przewidziano na lata finansowe 2025/2026 oraz 2026/2027.
W sierpniu 2020 roku Primark otworzył swój pierwszy sklep w warszawskiej Galerii Młociny. Od tego czasu kolejne sklepy pojawiły się w dużych miastach, takich jak Poznań, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź i Bydgoszcz.