Gigant odzieżowy rozpycha się w Polsce. Daty otwarcia nowych sklepów
Irlandzka marka Primark, specjalizująca się w sprzedaży odzieży, od swojego wejścia na polski rynek w 2020 roku prężnie się rozwija. Uruchomiła już siedem sklepów w Polsce, a teraz planuje dalszą ekspansję, otwierając trzy nowe placówki do 2027 roku. Na ten cel przeznaczy ponad 25 milionów euro.
W sierpniu 2020 roku Primark otworzył swój pierwszy sklep w warszawskiej Galerii Młociny. Od tego czasu kolejne sklepy pojawiły się w dużych miastach, takich jak Poznań, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź i Bydgoszcz.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czy jajek na Wielkanoc zabraknie? Sprzedawcy: "Już brakuje"
Primark otworzy w Polsce trzy kolejne sklepy
Planowane są nowe placówki w Felicity w Lublinie, Atrium Biała w Białymstoku i w Promenadzie w Warszawie. Premiery tych sklepów przewidziano na lata finansowe 2025/2026 oraz 2026/2027.
Te nowe otwarcia pozwolą zwiększyć liczbę sklepów Primark w Polsce do dziesięciu i powiększyć powierzchnię handlową o około 25 procent.
Według oficjalnych komunikatów, całkowita powierzchnia sprzedażowa wzrośnie o blisko 8 tys. mkw., a pracę znajdzie 400 nowych pracowników.
Maciej Podwojski, odpowiadający za region CEE w Primark, zaznaczył w komunikacie prasowym, że rozwój na rynku Europy Środkowo-Wschodniej jest priorytetowy, a Polska odgrywa kluczową rolę w tej strategii. W ciągu czterech lat działalności firma utworzyła solidną bazę klientów, dynamicznie zwiększając swoją pozycję.
450 sklepów na całym świecie
Primark, założony w Irlandii w 1969 roku, oferuje nie tylko modę, ale również kosmetyki oraz akcesoria do domu i inne dodatki.
Do końca 2024 roku Primark planuje prowadzić 16 sklepów w sześciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Polska będzie mieć 7 sklepów, Czechy 3, Rumunia również 3, Słowacja, Słowenia i Węgry po jednym. Obecnie sieć Primark składa się z 450 sklepów na całym świecie.