Korporacyjni atleci

Strzeż się trenerów, którzy wmawiają ci, że bez nich nie nauczysz się zarządzania energią. Wcale nie zależy im na tym, abyś umiał pracować za dwóch bez zmęczenia i zadyszki

Korporacyjni atleci
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Strzeż się trenerów, którzy wmawiają ci, że bez nich nie nauczysz się zarządzania energią. Wcale nie zależy im na tym, abyś umiał pracować za dwóch bez zmęczenia i zadyszki. Chodzi im tylko o kolejny kontrakt szkoleniowy.

„Jesteście korporacyjnymi atletami” – mówi dr Tony Schwarz, były trener amerykańskiej kadry olimpijskiej, który dziś prowadzi szkolenia dla menedżerów dotyczące zarządzania energią. Uczy on prezesów, dyrektorów, kierowników tych samych metod regeneracji, które stosują wyczynowi sportowcy. „Metabolizm waszych komórek – podkreśla ekspert zza Oceanu – zwłaszcza mózgu, mięśni, układu nerwowego, hormonalnego, odpornościowego, jest zbliżony do parametrów funkcjonowania wyczynowych zawodników. Ci jednak mają sztab ludzi – masażystę, dietetyka, fizjologa, psychologa – którzy zajmują się realizowaniem programu odbudowy i ochrony. Wy jesteście pod tym względem zaniedbani, a sukces wymaga energii!”. Słowa Schwarza jak mantrę powtarzają ostatnio znani polscy szkoleniowcy i psycholodzy biznesu. W ten sposób chcą pokazać, jak bardzo się przejmują kondycją menedżerów, którzy zwłaszcza teraz, w kryzysie, pracują na zdwojonych obrotach i – mówiąc kolokwialnie – padają na pysk.

„Utalentowani i inteligentni sportowcy utrzymują formę potrzebną do realizacji mistrzowskich rezultatów przez wiele sezonów. Menedżer pracuje aż padnie i ulegnie wypaleniu” – pisze jeden z naszych rodzimych guru, próbując się podlizać potencjalnym klientom. Naiwnością jednak jest sądzić, że troska ta jest autentyczna. W większości przypadków tzw. trenerom, żerującym na firmowym zwierzu, chodzi tylko o jedno: żeby korporacje przelały na ich konta tysiące złotych lub euro. Za kolejny cykl warsztatów, np. z modnej ostatnio motywacji, koncentracji, kreatywności czy właśnie zarządzania energią. Na rynku szkoleniowym nigdy nie brakowało cwaniaków i naciągaczy, którzy wmawiają menedżerom, że są tak kiepscy, beznadziejni i słabi, że bez coacha, mentora czy osobistego guru nie zajadą daleko. Nawiasem mówiąc, identycznie postępują niektóre ośrodki psychiatryczne – najpierw straszą „białe kołnierzyki” wizją masowych załamań nerwowych, depresji i samobójstw z powodu kryzysu, a następnie tworzą dla nich specjalne
oddziały wsparcia. Czy korzystać ze szkoleniowców, psychologów, doradców? Taką decyzję każda firma musi podjąć samodzielnie. Ale chyba rację miał Jack Welch, były prezes General Electric, gdy przestrzegał przed korzystaniem z usług konsultantów. Między nimi a przedsiębiorstwem występuje konflikt interesów – korporacja chce rozwiązać swoje problemy, a oni będą je mnożyć, aby zyskać nowe zlecenia. Gdy już przeszkolą pracowników z zarządzania energią, powiedzą, że dla dalszego rozwoju potrzebne są im kolejne zajęcia, treningi, warsztaty: a to team-building, a to asertywność, a to inteligencja emocjonalna, komunikacja lub project management. Ani się obejrzymy, a ci eksperci z bożej łaski będą w naszej firmie na etacie.

Mirosław Sikorski

coachkorporacjapraca

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.