Trwa ładowanie...
foodcare
29-03-2011 14:38

Kultowa marka wraca na rynek

Cała Polska śledziła konflikt Dariusza "Tigera" Michalczewskiego ze spółką FoodCare o prawa do popularnego napoju energetycznego. Teraz właściciel spółki Wiesław Włodarski znów szokuje i ogłasza światu, że kultowa w latach 90. marka Frugo wraca na rynek!

Kultowa marka wraca na rynekŹródło: FoodCare, fot: FoodCare
d2tomko
d2tomko

Firma poinformowała o podpisaniu umowy zakupu marki Frugo od jej dotychczasowego właściciela, firmy Aflofarm. W ramach umowy nowy właściciel nabył prawa do nazwy napoju, logotypów, projektu butelki i kapsla, a także domen internetowych, sloganu reklamowego oraz - co najważniejsze - oryginalnej receptury napoju. Oznacza to, że współczesny napój Frugo powinien być identyczny jak ten sprzed lat.

- Spełniamy obietnicę daną konsumentom i wchodzimy na rynek z nową marką. Tym razem postanowiliśmy reaktywować kultowe Frugo, napój, który większość konsumentów doskonale pamięta - powiedział Wiesław Włodarski, prezes zarządu firmy Foodcare.

Dotąd firma inwestycyjnie trafiała w dziesiątkę. N-Gine i Tiger były rynkowymi sukcesami. Pytanie, czy tak będzie z Frugo. Wszak pokolenie, które pamięta dawny napój, jest dziś o parę ładnych lat starsze. Czy znajdzie się miejsce na i tak już ciasnym rynku na starą markę?

Nawet nowy właściciel marki zdaje sobie sprawy z wyzwania, które przed nim stoi. FoodCare chce wypromować produkt z recepturą sprzed kilkunastu lat. - Mimo wszystko jesteśmy optymistami: właściciele marki mogą się zmieniać, Frugo nigdy! - dodał Wiesław Włodarski.

d2tomko

Podobnie jak produkt sprzed lat napój ma być kierowany do konsumentów w wieku 14 - 28 lat. A tylko najstarsi z tej grupy pamiętają pierwowzór. Jednocześnie ówczesny sukces zapewniła doskonała, nowatorska jak na tamte czasy, kampania reklamowa. Dzięki niej po roku napój miał 90-procentową rozpoznawalność na rynku.

FoodCare zapewnia, że da sobie radę. Twierdzi, że wie, czego potrzebują odbiorcy, do których kierowany jest produkt.
- Młodzi konsumenci nie potrzebują tauryny i kofeiny. Mają wystarczająco dużo własnej energii i siły - dodał Wiesław Włodarski.

Przypomnijmy. Frugo trafiło na rynek w 1996 roku. Producentem była firma Alima Gerber - ta sama, która produkuje znane przetwory dla dzieci. Na przełomie wieków zaczęły się problemy Frugo. Po przejęciu firmy przez koncern Novartis stwierdzono, że marża jest za niska. Frugo pito coraz mniej. W 2002 napój został sprzedany firmie Krynica Zdrój, która zbankrutowała. Aflofarm, dotychczasowy właściciel Frugo, był nim od 2009 roku.

d2tomko
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2tomko