Kultowa marka wraca na rynek

Cała Polska śledziła konflikt Dariusza "Tigera" Michalczewskiego ze spółką FoodCare o prawa do popularnego napoju energetycznego. Teraz właściciel spółki Wiesław Włodarski znów szokuje i ogłasza światu, że kultowa w latach 90. marka Frugo wraca na rynek!

Obraz
Źródło zdjęć: © FoodCare | FoodCare

Firma poinformowała o podpisaniu umowy zakupu marki Frugo od jej dotychczasowego właściciela, firmy Aflofarm. W ramach umowy nowy właściciel nabył prawa do nazwy napoju, logotypów, projektu butelki i kapsla, a także domen internetowych, sloganu reklamowego oraz - co najważniejsze - oryginalnej receptury napoju. Oznacza to, że współczesny napój Frugo powinien być identyczny jak ten sprzed lat.

- Spełniamy obietnicę daną konsumentom i wchodzimy na rynek z nową marką. Tym razem postanowiliśmy reaktywować kultowe Frugo, napój, który większość konsumentów doskonale pamięta - powiedział Wiesław Włodarski, prezes zarządu firmy Foodcare.

Dotąd firma inwestycyjnie trafiała w dziesiątkę. N-Gine i Tiger były rynkowymi sukcesami. Pytanie, czy tak będzie z Frugo. Wszak pokolenie, które pamięta dawny napój, jest dziś o parę ładnych lat starsze. Czy znajdzie się miejsce na i tak już ciasnym rynku na starą markę?

Nawet nowy właściciel marki zdaje sobie sprawy z wyzwania, które przed nim stoi. FoodCare chce wypromować produkt z recepturą sprzed kilkunastu lat. - Mimo wszystko jesteśmy optymistami: właściciele marki mogą się zmieniać, Frugo nigdy! - dodał Wiesław Włodarski.

Podobnie jak produkt sprzed lat napój ma być kierowany do konsumentów w wieku 14 - 28 lat. A tylko najstarsi z tej grupy pamiętają pierwowzór. Jednocześnie ówczesny sukces zapewniła doskonała, nowatorska jak na tamte czasy, kampania reklamowa. Dzięki niej po roku napój miał 90-procentową rozpoznawalność na rynku.

FoodCare zapewnia, że da sobie radę. Twierdzi, że wie, czego potrzebują odbiorcy, do których kierowany jest produkt.
- Młodzi konsumenci nie potrzebują tauryny i kofeiny. Mają wystarczająco dużo własnej energii i siły - dodał Wiesław Włodarski.

Przypomnijmy. Frugo trafiło na rynek w 1996 roku. Producentem była firma Alima Gerber - ta sama, która produkuje znane przetwory dla dzieci. Na przełomie wieków zaczęły się problemy Frugo. Po przejęciu firmy przez koncern Novartis stwierdzono, że marża jest za niska. Frugo pito coraz mniej. W 2002 napój został sprzedany firmie Krynica Zdrój, która zbankrutowała. Aflofarm, dotychczasowy właściciel Frugo, był nim od 2009 roku.

Wybrane dla Ciebie

Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"