Kultowa marka wraca na rynek

Cała Polska śledziła konflikt Dariusza "Tigera" Michalczewskiego ze spółką FoodCare o prawa do popularnego napoju energetycznego. Teraz właściciel spółki Wiesław Włodarski znów szokuje i ogłasza światu, że kultowa w latach 90. marka Frugo wraca na rynek!

Obraz
Źródło zdjęć: © FoodCare | FoodCare

Firma poinformowała o podpisaniu umowy zakupu marki Frugo od jej dotychczasowego właściciela, firmy Aflofarm. W ramach umowy nowy właściciel nabył prawa do nazwy napoju, logotypów, projektu butelki i kapsla, a także domen internetowych, sloganu reklamowego oraz - co najważniejsze - oryginalnej receptury napoju. Oznacza to, że współczesny napój Frugo powinien być identyczny jak ten sprzed lat.

- Spełniamy obietnicę daną konsumentom i wchodzimy na rynek z nową marką. Tym razem postanowiliśmy reaktywować kultowe Frugo, napój, który większość konsumentów doskonale pamięta - powiedział Wiesław Włodarski, prezes zarządu firmy Foodcare.

Dotąd firma inwestycyjnie trafiała w dziesiątkę. N-Gine i Tiger były rynkowymi sukcesami. Pytanie, czy tak będzie z Frugo. Wszak pokolenie, które pamięta dawny napój, jest dziś o parę ładnych lat starsze. Czy znajdzie się miejsce na i tak już ciasnym rynku na starą markę?

Nawet nowy właściciel marki zdaje sobie sprawy z wyzwania, które przed nim stoi. FoodCare chce wypromować produkt z recepturą sprzed kilkunastu lat. - Mimo wszystko jesteśmy optymistami: właściciele marki mogą się zmieniać, Frugo nigdy! - dodał Wiesław Włodarski.

Podobnie jak produkt sprzed lat napój ma być kierowany do konsumentów w wieku 14 - 28 lat. A tylko najstarsi z tej grupy pamiętają pierwowzór. Jednocześnie ówczesny sukces zapewniła doskonała, nowatorska jak na tamte czasy, kampania reklamowa. Dzięki niej po roku napój miał 90-procentową rozpoznawalność na rynku.

FoodCare zapewnia, że da sobie radę. Twierdzi, że wie, czego potrzebują odbiorcy, do których kierowany jest produkt.
- Młodzi konsumenci nie potrzebują tauryny i kofeiny. Mają wystarczająco dużo własnej energii i siły - dodał Wiesław Włodarski.

Przypomnijmy. Frugo trafiło na rynek w 1996 roku. Producentem była firma Alima Gerber - ta sama, która produkuje znane przetwory dla dzieci. Na przełomie wieków zaczęły się problemy Frugo. Po przejęciu firmy przez koncern Novartis stwierdzono, że marża jest za niska. Frugo pito coraz mniej. W 2002 napój został sprzedany firmie Krynica Zdrój, która zbankrutowała. Aflofarm, dotychczasowy właściciel Frugo, był nim od 2009 roku.

Wybrane dla Ciebie
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów