Trwa ładowanie...
browar
12-01-2010 14:16

Kurczy się rynek piwa w Polsce

Euromonitor International prognozuje, że w 2010 r. Polacy wydadzą na piwo nieco ponad 20 mld zł. Oznacza to, że wydatki na piwo skurczą się o 5 proc. w porównaniu z 2009 r.

Kurczy się rynek piwa w PolsceŹródło: Jupiterimages
durl6dz
durl6dz

Według wstępnych szacunków w 2009 r. rynek piwa zmniejszył się o ok. 8 proc. Ilościowo w 2010 r. sprzedaż piwa też się skurczy o około 4 proc., przewiduje Euromonitor International. Oznacza to, że średnia cena sprzedaży piwa powinna być nieco niższa od tej z 2009 r. Spadki sprzedaży piwa mogą być kontynuowane w 2011 r. Euromonitor International przewiduje, że wydamy wtedy o kolejne kilka proc. mniej pieniędzy na piwo, w sumie około 19,7 mld zł. Ilościowo spadek sprzedaży będzie niewielki, wyniesie tylko 1,3 proc. Spadki sprzedaży piwa mają być zahamowane dopiero w 2012 r., ale mimo imprez takich jak Euro 2012, nie wrócimy jeszcze do poziomu sprzedaży z 2009 r.

Na wielkość sprzedaży piwa duży wpływ ma pogoda, która może sprawić, że prognozy Euromonitor International nie będą trafne. Jeśli zostaną podniesione jeszcze podatki (akcyza), to spadki sprzedaży piwa mogą być nawet wyższe od prognozowanych.

Na kurczącym się rynku piwa nasili się konkurencja, przewidują eksperci. Okocim jest jedną z marek, która mimo spadków sprzedaży, chce wzrosnąć w 2010 r. Carlsberg pracuje nad reaktywacją tej marki od marca 2009 r. Jej udziały w rynku nadal rosną.

JS

durl6dz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
durl6dz

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj