Lidl przebija Biedronkę. Było 20 zł, a będzie bon na 30 zł

Promocyjne starcie gigantów polskiego handlu coraz ciekawsze. Po tym jak Biedronka skopiowała akcję z bonami Lidla i dała swoim klientom 25-złotową zniżkę, teraz to niemiecka sieć podbija stawkę.

Obraz
Źródło zdjęć: © Eastnews | Wlodzimierz Wasyluk/ Eastnews
Sebastian Ogórek

Promocyjne starcie gigantów polskiego handlu nabiera rumieńców. Po tym jak Biedronka skopiowała akcję z bonami Lidla i dała swoim klientom 25-złotową zniżkę, teraz to niemiecka sieć podbija stawkę. Do wzięcia będą bony w wysokości 30 zł - dowiedziała się Wirtualna Polska. Jak tak dalej pójdzie, to za kilkanaście dni sklepy dopłacą nam do zakupów.

Przypomnijmy całą historię. W niedzielę Lidl w swoich reklamach zaczął promować akcję promocyjną, dzięki której wydając 100 zł otrzymać można bon na 20 zł. Aby go zrealizować trzeba było zrobić zakupy za kolejne 100 zł. Już we wtorek Biedronka odpowiedziała swoją wersją tej promocji.

Na stronie internetowej i w placówkach pojawiły się plakaty zaczynające się od słów: "A tymczasem w Biedronce...". W ten sposób sieć reklamowała rozdawanie bonów już na 25 zł przy wydaniu 199 zł.

Lidl na kopiowanie pomysłów odpowiada błyskawicznie. Od czwartku bony na 20 zł, zamieniły się w bony o wartości 30 zł. Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, także wcześniej wydane bony zwiększyły wartość. Lidl zdążył już nawet nagrać klipy radiowe, które całą akcję mają promować.

- Nieustannie pracujemy nad tym, by nasze koncepty promocyjne nas wyróżniały. Obserwujemy jak konkurencyjny staje się rynek i jak nasze formaty reklamowe inspirują inne marki. Możemy zapewnić, że będziemy prowadzić konsekwentne swoje działania promocyjne zaskakując nimi odbiorców. Wiemy, że nasi klienci to doceniają - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka prasowa Lidl Polska.

Ponieważ jedna sieć przebija drugą co dwa dni o 5 zł, to łatwo policzyć, że jeśli ta tendencja się utrzyma już 21 września powinniśmy zakupy robić za darmo. Wojna pomiędzy tymi dwoma sklepami nie trwa jednak od kilku dni.

Wszystko zaczęło się kilka lat temu, gdy Lidl ruszył z tygodniowymi akcjami tematycznymi. Podobne rozwiązania zaczęła stosować też Biedronka. Na rywalizacji zyskują nie tylko klienci. Wiosną w kilka dni po tym gdy Biedronka ogłosiła podwyżkę płac dla swoich pracowników, to samo zrobił jej konkurent. Lidl dzięki temu płaci o nawet kilkaset złotych więcej swoim pracownikom.

Wybrane dla Ciebie

"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Jesienią ratują sezon w Zakopanem. "Mają więcej pieniędzy"
Jesienią ratują sezon w Zakopanem. "Mają więcej pieniędzy"