Trwa ładowanie...

Markowe czyszczenie

O tym, jakie konkretnie środki do pielęgnacji obuwia cieszą się w danym sezonie większym niż zwykle zainteresowaniem, decyduje nie tylko pogoda, ale także moda. Nie zmienia to jednak tego, że od lat hitem pozostają klasyczne pasty do butów w puszkach.

Markowe czyszczenieŹródło: Jupiterimages
d35bb14
d35bb14

O tym, jakie konkretnie środki do pielęgnacji obuwia cieszą się w danym sezonie większym niż zwykle zainteresowaniem, decyduje nie tylko pogoda, ale także moda. Nie zmienia to jednak tego, że od lat hitem pozostają klasyczne pasty do butów w puszkach.

Producenci środków do pielęgnacji obuwia dzielą rok kalendarzowy nie tyle na miesiące, ile na sezony. I tak sezon wiosenno-letni to najsłabszy okres sprzedażowy, a jesienno-zimowy jest czasem intensywnej pracy.

W ubiegłym roku ze względu na przedłużającą się zimę sezon trwał długo, bo od września do kwietnia. W tym czasie (Sara Lee za Nielsenem, sprzedaż wartościowo, lipiec 2010 r. – czerwiec 2011 r.) zrealizowane zostało ponad 80 proc. rocznej sprzedaży kategorii w skali ogólnopolskiej.

Oznacza to, że na pozostałe wiosenno-letnie miesiące przypadło niecałe 20 proc. sprzedaży produktów do pielęgnacji obuwia. Wtedy z kolei przychodzi czas na produkty do odświeżania obuwia oraz poduszki żelowe poprawiające komfort noszenia butów.

d35bb14

– Nie należy zapominać o tych segmentach, bo łącznie generują one prawie jedną czwartą obrotów na rynku – podkreśla Agnieszka Ślipczuk, brand manager marki Kiwi w firmie Sara Lee Household and Body Care Poland.

Tradycyjnie...

Rynek środków do pielęgnacji obuwia rozwija się dwukierunkowo. Z jednej strony klasyka, z drugiej – nowoczesność. Pod marką Kiwi bestsellerem pozostaje czarna pasta w puszce Kiwi Shoe Polish. W następnej kolejności są brązowa pasta w puszce oraz czarna pasta w płynie Kiwi Colour Shine. Potem schodzą z półek warianty kolorystyczne pasty w puszce i past w płynie oraz czarna gąbka nabłyszczająca Kiwi Express Shine. Następne są wkładki odświeżające Kiwi Fresh’ins, a także poduszki żelowe pod podbicie stopy Kiwi.

– To właśnie produkty z linii poduszek żelowych Kiwi notują wysokie wzrosty sprzedaży ilościowej i w związku z tym mają największy potencjał rozwojowy – zapewnia Agnieszka Ślipczuk.

Także w nadchodzącym sezonie marka Kiwi kładzie nacisk na dwa najbardziej tradycyjne formaty: pastę w puszce oraz pastę w płynie. – Chcemy jednak pokazać je w nowej odsłonie – zapewnia Agnieszka Ślipczuk.

d35bb14

Dlatego aby skuteczniej chronić obuwie przed czynnikami zewnętrznymi, zwłaszcza wodą, jako jeden ze składników zostanie wykorzystany wosk pochodzenia naturalnego. Jest to wosk carnauba, który co prawda od lat zawiera oryginalna pasta Kiwi, ale teraz wchodzi on również w skład pasty w płynie (Kiwi Colour Shine).

W portfolio Inco-Veritas hitem pozostaje linia Buwi Premiere, w skład której wchodzą: pasty stałe w puszkach, pasty płynne oraz pasty w kremie. Są to preparaty do pielęgnacji, ochrony i konserwacji obuwia ze skór naturalnych i sztucznych o matowej, gładkiej i tłoczonej powierzchni.

– Dzięki zawartości wosków pochodzenia naturalnego, także pszczelego, nasze produkty chronią obuwie przed niekorzystnym wpływem czynników atmosferycznych i nadają połysk po wypolerowaniu – tłumaczy Magdalena Bonder, specjalista ds. marketingu i rozwoju produktowego w Inco-Veritas.

d35bb14

Dodaje, że coraz większą liczbę zwolenników znajdują też pasty Buwi Premiere samopołyskowe w płynie oraz pasty Buwi Premiere w kremie. – Praktyczne aplikatory zapewniają wygodne dozowanie, a dodatek lanoliny gwarantuje ochronę przed wilgocią – mówi Magdalena Bonder.

Konsumenci szczególnie chcą chronić obuwie przed nadmierną wilgocią. Deszcze jesienią i wyjątkowo śnieżne w ostatnich dwóch latach zimy sprawiają, że w ramach klasycznych środków do pielęgnacji obuwia największy wzrost sprzedaży notują produkty do impregnacji oraz pasty w kremie (odświeżają obuwie, nadają połysk).

Dla konsumentów liczy się również wygoda stosowania. Na przykład pod marką Bufalo najszybciej schodzą z półek pasty do butów z gąbką (zarówno te w postaci płynu, jak i kremu), co ułatwia ich stosowanie poza domem. Klienci najczęściej wybierają te w standardowym czarnym kolorze, a dopiero w następnej kolejności brązowe oraz bezbarwne.

d35bb14

Polacy sięgają również po preparaty oferujące recepturę z podwójnym działaniem typu 2 w 1 (na przykład Bufalo Pasta + Połysk). Produkt ten ma być idealnym rozwiązaniem dla konsumentów, bo można go stosować nie tylko do obuwia, ale też do galanterii i wyrobów skórzanych.

Marka Bufalo (najwyższą sprzedaż notuje w handlu nowoczesnym) dystrybuowana jest przez spółkę Werner & Mertz Delta Polska, która jest przedstawicielem dwóch niemieckich producentów chemii gospodarczej: Werner & Mertz GmBH i Delta Pronatura KG. W ofercie marki Bufalo dużym zainteresowaniem cieszą się też tradycyjne Bufalo Pasty w puszkach plastikowych przeznaczone do czyszczenia wszystkich rodzajów skór gładkich.

I nowocześnie...

Według producentów Polacy są wymagającymi klientami. Przy wyborze produktu do pielęgnacji obuwia kierują się głównie zaufaniem do marki, a w mniejszym stopniu ceną.

d35bb14

– Świadczy o tym choćby to, że marka Kiwi od wielu lat pozostaje liderem na rynku produktów do pielęgnacji obuwia, a przecież nie konkurujemy ceną, ale właśnie jakością i innowacyjnością – przekonuje Agnieszka Ślipczuk.

Podaje, że marka Kiwi jest liderem na rynku klasycznych produktów do pielęgnacji obuwia we wszystkich kanałach sprzedaży, zwłaszcza w hipermarketach.

– Nie oznacza to jednak, że handel tradycyjny ma dla Kiwi mniejsze znaczenie. Wprost przeciwnie. Lokalne placówki sprzedaży generują przecież dokładnie połowę obrotów w kategorii klasycznych produktów do pielęgnacji obuwia – mówi Agnieszka Ślipczuk.

d35bb14

Dodaje, że marka Kiwi zajmuje w tym kanale pozycję niekwestionowanego lidera z udziałem wartościowym w wysokości 47,5 proc. (Sara Lee za Nielsenem, lipiec 2010 r. – czerwiec 2011 r.).

Rynek środków do pielęgnacji obuwia to nie tylko klasyczne czarne pasty. Jak zwracają uwagę ich producenci, w Polsce wraca moda na buty kolorowe, zamszowe czy lakierowane. Oznacza to, że każde z tych tworzyw wymaga specjalistycznej pielęgnacji, a co za tym idzie nowych, odpowiednich środków, takich jak np. Bufalo Preparat do pielęgnacji skóry zamszowej, welurowej i nubukowej, Bufalo Samopołyskowy środek do obuwia czy Kiwi Pasta do Butów Zamszowych Suede &Nubuck Renowator.

Ilona Mrozowska

d35bb14
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d35bb14