Masz kartę Millennium? To dziś miałeś problem

Od godz. 11 klienci Millennium Banku nie mogli płacić kartami kredytowymi i debetowymi. Nie działały też bankomaty banku - zaalarmowali nas internauci. Sytuacja podobno zmieniła się po godzinie 15. Podobno, bo co innego mówi rzecznik banku, a co innego infolinia.

Masz kartę Millennium? To dziś miałeś problem
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska | Sebastian Ogórek

07.06.2011 | aktual.: 07.06.2011 15:52

Od godz. 11 klienci Banku Millennium nie mogli płacić kartami kredytowymi i debetowymi. Nie działały też bankomaty banku - zaalarmowali nas internauci. Sytuacja podobno zmieniła się po godzinie 15. Podobno, bo co innego mówi rzecznik banku, a co innego infolinia.

- Dziś nastąpiła awaria w Banku Millennium. Nie są autoryzowane transakcje kartami i nie działają bankomaty. System padł - napisała nam na maila internautka Agnieszka. Problemy dotyczyły wszystkich klientów banku, zarówno z kartami kredytowymi, jak i debetowymi. Działała natomiast bankowość internetowa.

Na bankomatach obok placówek Millennium pojawiły się karteczki z napisem "Bankomat chwilowo nieczynny". W jednym z oddziałów banku w Warszawie pracownice poinformowały, że system nie działa i potrwa to jeszcze kilka godzin. Pieniądze można jednak wypłacić w kasie.

O awarii o godzinie 12 nic nie wiedział rzecznik banku.
- Muszę dowiedzieć się o szczegóły u informatyków. Oddzwonię jak tylko będę znał szczegóły - mówił Wirtualnej Polsce Wojciech Kaczorowski. - Sam poszedłem do oddziału w moim budynku i tam rzeczywiście jeden z bankomatów nie działał, z drugiego można było jednak skorzystać - dodaje rzecznik.

Tego, czego nie wie rzecznik prasowy, doskonale wie infolinia banku. Uzyskaliśmy tam informację, że rzeczywiście Millennium ma problemy z centrum rozliczeniowym.
- Mamy małą awarię. Pracujemy już nad jej rozwiązaniem. Z naszych informacji wynika, że nie można wypłacić pieniędzy z bankomatów innych banków oraz części naszych. Jeśli ktoś chce wypłacić pieniądze to polecam udać się do oddziału. Tam za okazaniem dowodu osobistego będzie można podjąć pieniądze - poinformowano nas na infolinii o godzinie 12.

Chwilę po godzinie 15 otrzymaliśmy maila od rzecznika banku.
- W Banku Millennium nie było dziś awarii systemu informatycznego. Od godz. 9.30 system sygnalizował problemy z akceptacją płatności realizowanych kartami płatniczymi (w tym wypłat w bankomatach) polegające na okresowych przerwach w działania systemu. W efekcie tej częściowej dysfunkcji w systemie operacyjnym obsługującym operacje klientów, o godz. 10.37, utworzył się "korek" transakcji oczekujących, co spowodowało zwolnienie tempa jego pracy. Klienci musieli oczekiwać dłużej na realizacje transakcji, co powodowało wrażenie, że system nie działa - napisał Wojciech Kaczorowski.

Zupełnie co innego usłyszeliśmy o 15.10 na infolinii Banku Millennium. Na pytanie, czy trwa awaria związana z kartami płatniczymi telemarketer odpowiedział, że problem nie został jeszcze rozwiązany. Podczas kolejnych dwóch rozmów inni pracownicy zapewniali jednak, że chwilę przed piętnastą awarię usunięto.

To także nie do końca zgadza się z informacjami od rzecznika.
- Normalne tempo pracy systemu zostało przywrócone o godz. 11.40. Od tego momentu zakończyły się też przerwy w pracy systemu akceptującego płatności w bankomatach. Działanie systemu zostało ponownie sprawdzone o 13.00 - system działał prawidłowo - napisał nam w mailu Wojciech Kaczorowski.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)