Trwa ładowanie...
d2auckt

MG ws. projektu "Go China" (komunikat)

...

d2auckt
d2auckt

12.03. Warszawa - MG informuje:

- Rozpoczynamy intensywną promocję polskiej gospodarki na międzynarodowych rynkach. Dziś rusza pierwszy projekt "Go China" - powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak na konferencji prasowej "Koordynacja promocji gospodarczej Polski - prezentacja pierwszego, wspólnego projektu - GO CHINA". Spotkanie odbyło się 12 marca 2012 r. w Ministerstwie Gospodarki.

Wicepremier Waldemar Pawlak ogłosił, że Ministerstwo Gospodarki będzie koordynować działania promujące polską gospodarkę. Do ich realizacji resort zaprosił 7 partnerów: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Sportu i Turystyki oraz Spraw Zagranicznych, a także Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencję Rynku Rolnego i Polska Organizację Turystyczną.

- Będziemy wspólnie prezentować Polskę, jako atrakcyjnego partnera biznesowego na rynkach priorytetowych, takich jak Niemcy, Rosja czy Chiny i perspektywicznych, do których zaliczyliśmy Kanadę, Kazachstan, Brazylię, Algierię oraz Turcję - zapowiedział wicepremier Waldemar Pawlak. Celem tych działań jest wspieranie polskich i pozyskiwanie zagranicznych inwestycji oraz promocja 15 polskich branż, najbardziej rozwojowych w zakresie eksportu.

d2auckt

Zaliczmy do nich branże: meblarską, jubilersko-bursztynniczą, usługi IT i ITC, produkcję jachtów i łodzi rekreacyjnych, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny, produkcję sprzętu medycznego i aparatury pomiarowej, stolarkę okienną i drzwiową, budownictwo, ochronę i zachowanie zabytków, turystykę medyczną i przemysł obronny, a także kosmetyki, maszyny i urządzenia górnicze, odzież, dodatki, galanterię skórzaną oraz polskie specjalności żywnościowe.

Wicepremier Pawlak poinformował, że 12 marca 2012 r. ruszył pierwszy projekt promocyjny - "Go China", który wspiera polsko-chińską współpracę gospodarczą. Do jego realizacji Ministerstwo Gospodarki zaangażowało polskie Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji w Szanghaju i Pekinie. - Liczymy, że ta inicjatywa zachęci polskich przedsiębiorców do ekspansji na rynku chińskim oraz pomoże w poszukiwaniu partnerów biznesowych - powiedział wicepremier.

W odpowiedzi na zgłaszaną przez polskich przedsiębiorców potrzebę łatwiejszego dostępu do informacji na temat rynku chińskiego został uruchomiony specjalny portal www.gochina.gov.pl. Zawiera on m.in. informacje nt. polsko-chińskiej wymiany handlowej, chińskiego prawa gospodarczego i kultury biznesu oraz przewodnik jak założyć firmę w Chinach.

Głównym założeniem gochina.gov.pl jest dostarczanie rzetelnych i użytecznych z punktu widzenia przedsiębiorcy informacji. Dlatego do redagowania portalu zapraszamy wszystkich przedsiębiorców. Dzięki temu będzie on służył także, jako platforma wymiany doświadczeń.


Cele kampanii "Go China" to:

d2auckt

- zwiększenie polskiego eksportu na rynek chiński, stopniowa poprawa jego struktury asortymentowej (wzrost sprzedaży towarów przetworzonych, rynkowych), - przyciągnięcie większej liczby inwestorów chińskich do Polski, szczególnie w zakresie zaawansowanych technologii, - rozszerzenie współpracy firm, z dominującego w gospodarce naszego kraju sektora małych i średnich przedsiębiorstw, - rozwój polsko - chińskiej współpracy naukowo - technicznej i technologicznej w wybranych dziedzinach (górnictwo, ochrona środowiska, biotechnologia, chemia, sektor ICT), - intensyfikacja współpracy województw z chińskimi prowincjami.

Promocja polskiej gospodarki na rynkach priorytetowych i perspektywicznych 2012 - 2015

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ akuc/

d2auckt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2auckt