Mieszko na razie rezygnuje z przejęć, chce rozwijać się organicznie

17.12.Warszawa (PAP) - Producent słodyczy Mieszko zdecydował, że w
najbliższych latach będzie rozwijać się organicznie - poinformował
PAP prezes Mieszka Marek Moczulski....

17.12.2008 | aktual.: 17.12.2008 15:00

17.12.Warszawa (PAP) - Producent słodyczy Mieszko zdecydował, że w najbliższych latach będzie rozwijać się organicznie - poinformował PAP prezes Mieszka Marek Moczulski. Wcześniej spółka dopuszczała możliwość przejęć.

Spółka zapowiadała, że do 15 grudnia przedstawi radzie nadzorczej strategię na najbliższe lata. Rozważane były trzy scenariusze: rozwój organiczny, przyspieszenie rozwoju poprzez zwiększone nakłady na marketing oraz wzrost poprzez przejęcia.

"Zdecydowaliśmy, że będziemy się rozwijać organicznie. Zakładamy więc kontynuację tej strategii, którą realizowaliśmy do tej pory, czyli rozwój w oparciu o innowacyjność, wprowadzanie nowych produktów i umacnianie pozycji rynkowej firmy" - powiedział Moczulski.

Prezes nie chciał zdradzić szczegółów. Poinformował, że spółka zakłada w 2009 roku dalszy wzrost wyników.

"Zakładamy dalszą poprawę naszych wyników finansowych, w porównaniu do tego roku" - powiedział.

Dodał, że wyniki za 2008 rok będą znacznie lepsze niż w 2007 roku.

Wcześniej spółka informowała, że jej zysk na sprzedaży wzrośnie w tym roku dwucyfrowo, a przychody ze sprzedaży niemal dwucyfrowo.

Mieszko osiągnął po trzech kwartałach tego roku 158,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, 7,1 mln zł zysku operacyjnego oraz 3,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie 2007 roku spółka miała 148,8 mln zł przychodów, 3,5 mln zł zysku operacyjnego i 299 tys. zł straty na poziomie netto.

W samym trzecim kwartale tego roku przychody Mieszka wyniosły 59,4 mln zł i były wyższe niż rok wcześniej, kiedy wynosiły 54,3 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł do niemal 5 mln zł, z 2,7 mln zł rok wcześniej, a zysk netto zwiększył się odpowiednio do 3,5 mln zł, z 1,1 mln zł.

Po czterech kwartałach 2007 roku Mieszko osiągnął 216,6 mln zł przychodów, niemal 10 mln zł zysku operacyjnego oraz 3,3 mln zł zysku netto.

Paulina Bełżecka (PAP)

pam/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
spożywczygiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)