Miliony biorą kupony
Zakupy grupowe stały się internetowym hitem. W 2011 roku serwisy sprzedały 3,5 mln kuponów za 6 400 mln zł. Obroty największego gracza - Groupona sięgnęły 260 mln zł obrotów - donosi "Rzeczpospolita".
17.02.2012 08:34
W kwietniu 2010 roku gdy startował Gruper - pierwszy serwis zakupów grupowych liczba użytkowników wynosiła nieco ponad 500 tys. osób. W listopadzie 2011 roku z internetowych okazji korzysta już 6,1 mln.
Według informacji, do których dotarła gazeta wynika, że przychody Groupona w Polsce mogły wynieść w 2011 roku ponad 260 mln zł. Taka suma dawałaby nawet 70-proc. udział w rynku. Według konkurencji udział największego serwisu to ok. 55-60 proc. Drugi jest Gruper z przychodami rzędu 40-50 mln zł, trzecie miejsce zajmuje Citeam z 20 mln zł.
Okazuje się, że nie wszystkie serwisy tego typu zyskały sympatię użytkowników. Według "Rzeczpospolitej" o klapie można mówić w przypadku serwisu Agory - HappyDay. Z informacji gazety wynika, że mimo dużej promocji jego obroty wyniosły ok. 1,1 mln zł.
Co kupujemy przez serwisy zakupów grupowych? W MyDeal.pl 25 proc. obrotu to sektor turystyczny. W Grouponie 28 proc. najczęściej sprzedawanych kuponów to usługi kosmetyczne i medyczne.
jk - wp.pl / Rzeczpospolita