Trwa ładowanie...
d3kgzp2

MSZ: Polacy popierają kampanię wizerunkową Polski (komunikat)

...

d3kgzp2
d3kgzp2

15.01. Warszawa - MSZ informuje:

Trzy czwarte Polaków jest za wykorzystaniem przypadającej w tym roku 25. rocznicy transformacji do promocji naszego kraju, a co trzeci badany chciałby w takiej kampanii uczestniczyć - wynika z badań przeprowadzonych przez Laboratorium Badań Społecznych oraz MNDS Badania Rynku i Opinii na zlecenie MSZ, zaprezentowanych 15 stycznia podczas posiedzenia Rady Promocji Polski.

O potrzebie przeprowadzenia spójnej kampanii z wykorzystaniem tegorocznych rocznic mówił podczas środowego posiedzenia Rady Promocji Polski minister Radosław Sikorski. - Z przeprowadzonego na zlecenie MSZ badania i innych dotychczasowych analiz wynika wyraźna potrzeba budowania spójnej polityki kreowania wizerunku Polski. Rocznice, które nas jednoczą są doskonałą okazją do zintensyfikowania prac w tym zakresie - podkreślił minister.

W trakcie posiedzenia wiceminister Katarzyna Kacperczyk mówiła o przygotowaniach do planowanej w tym roku kampanii wizerunkowej, wykorzystującej rocznice ważnych wydarzeń w polskiej historii: 25-lecia przemian demokratycznych, 15-lecia obecności Polski w NATO i 10-lecia obecności Polski w UE.

d3kgzp2

- Przywiązujemy dużą wagę do promocji tych rocznic za granicą. To unikalna szansa, żebyśmy mogli uspójnić nasze działania za granicą - powiedziała wiceszefowa polskiej dyplomacji. Dodała, że kampania będzie skoncentrowana głównie w Europie i w krajach, w których jest duża obecność polskich obywateli. - Chcemy jednocześnie wzmocnić wymianę informacji oraz lepiej koordynować inicjatywy podejmowane przez poszczególne resorty w ramach obchodów rocznicowych, tak aby wykorzystywać nasze wzajemne doświadczenia i dostępne środki - zaznaczyła wiceminister.

Badania potwierdziły też znaczenie przyjętego niedawno przez Radę dokumentu Zasady komunikacji marki "Polska". Członkowie Rady Promocji Polski reprezentujący różne resorty rozmawiali o dalszym wykorzystaniu dokumentu we wspólnym planowaniu działań promujących kraj za granicą. W trakcie posiedzenia RPP minister Sikorski zwrócił uwagę na konieczność jak najszerszego rozpropagowania dokumentu - wśród pracowników ministerstw, a także w Sejmie, Senacie oraz wśród przedsiębiorców.


Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocji naszego kraju. Jest organem doradczym prezesa Rady Ministrów zapewniającym współpracę między ministerstwami oraz instytucjami. Jej opinie są przesyłane do Rady Ministrów.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ aja/

d3kgzp2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3kgzp2