Najlepiej zarabiające polskie seriale
Dobry serial potrafi zarobić w kilka lat nawet miliard złotych. Tyle wynoszą cennikowe wpływy reklamowe najchętniej oglądanych polskich telenowel.
Który tasiemiec dał najwięcej zarobić?
Dobry serial potrafi zarobić w kilka lat nawet miliard złotych. Tyle wynoszą cennikowe wpływy reklamowe najchętniej oglądanych polskich produkcji. Razem z domem mediowym LOWE Media WP.PL sprawdziła, który z tasiemców zarobił najwięcej w kończącym się sezonie.
_ Dane dotyczą polskich seriali emitowanych TVP, TVN i Polsacie. Wyceny reklam pochodzą z cenników i obejmują premiery oraz powtórki. _
10. Malanowski&Partnerzy - 36,7 mln zł
Dawny 07 zgłoś się, czyli Bronisław Cieślak kosi teraz pieniądze dla Polsatu. W roli detektywa tropi przestępców, co przyciąga przed telewizory miliony osób. Malanowski dał zarobić Polsatowi aż 36,7 mln zł. Od tej kwoty trzeba jednak chyba odjąć "karę" 50 tys. zł od KRRiT. Rada uznała, że pokazywanie w serialu emitowanym przed dobranocką scen z poćwiartowanym ciałem, to jednak przesada.
Liczba spotów - 5601 Cena za spot - 8 155 zł/30 sek.
9. Ukryta prawda - 49,8 mln zł
Pierwszy z seriali, w którym nie grają aktorzy, ale amatorzy z castingów. Do "Ukrytej prawdy" zgłosić może się każdy i każdy może tam wystąpić. Warunek jest jeden: trzeba mieć trochę cierpliwości, bo kolejka chętnych do wystąpienia w tej produkcji jest spora. Podobnie zresztą jak oglądalność.
*Liczba spotów - 6769 Cena za spot - 8911zł/30 sek. *
8. W11-Wydział Śledczy - 53,3 mln zł
Serial z gatunku dokumentalno-kryminalnego, podobnie jak "Malanowski&Partnerzy". Historie tu przedstawione oparte są na kanwie prawdziwych przestępstw. Polacy chyba lubią się bać, bo "W11" zarobił w tym roku już 53,3 mln zł, a od 2006 roku już 1,3 mld zł!
Liczba spotów - 4999 Cena za spot - 13 672 zł/30 sek.
7. M jak miłość - 58,5 mln zł
Pierwszy serial TVP w zestawieniu, a trzeba pamiętać, że w telewizji publicznej nie ma przerw reklamowych w trakcie emisji. Oglądalność sięgająca 6-7 mln widzów, a w momencie słynnej kartonowej śmierci Hanki nawet 12,5 mln robi swoje. Średnia cena spotu nie jest jednak wygórowana, bo "M jak miłość" jest często powtarzany poza najlepszym czasem antenowym.
Liczba spotów - 5551 Cena za spot - 13 062 zł/30 sek.
6. Na Wspólnej - 85,2 mln zł
Jeden z najdłużej nadawanych polskich tasiemców. Od 2006 roku telenowela emitowana przez TVN zarobiła według LOWE Media 1,8 mld zł, co czyni "Na Wspólnej" najlepiej zarabiającym serialem w tym okresie. Trzeba pamiętać, że kwota cennikowych wpływów reklamowych zapewne zbliża się już do 2,5 mld zł, bo telenowela emitowana jest od 2003 roku.
Liczba spotów - 3847 Cena za spot - 28 005 zł/30 sek.
5. Dlaczego ja? - 88,6 mln zł
Kolejny serial paradokumentalny w zestawieniu. Słynne paski z dopiskami w stylu "przetrzymywał w piwnicy doradcę finansowego" albo "czy Sandrę ugryzł jej chłopak" śmieszą internautów, ale też przyciągają reklamodawców. Polsat zarobił w tym sezonie na "Dlaczego ja?" blisko 90 mln zł.
Liczba spotów - 6956 Cena za spot - 15 366 zł/30 sek.
4. Świat według Kiepskich - 90,8 mln zł
Przerobiona wersja amerykańskiego "Świata według Bundych" święci triumfy od wielu lat. To jedyny sitcom, który jest w czołowej dziesiątce zestawienia najlepiej zarabiających seriali. Kolejny w zestawieniu przedstawiciel tego gatunku ("Słodkie życie" w TVP) zarobiła aż 15 razy mniej!
Liczba spotów - 6792 Cena za spot - 17 295 zł/30 sek.
3. Barwy szczęścia - 95,2 mln zł
Kolejna telenowela w zestawieniu i kolejny serial, do którego scenariusz tworzyła Ilona Łepkowska. Podobno czego by nie napisała, to Polacy i tak oglądać będą to w milionach. Jej "Barwy szczęścia" wyprzedziły w tym sezonie inny produkowany dla TVP 2 serial "M jak miłość".
Liczba spotów - 7162 Cena za spot - 16 081 zł/30 sek.
2. Szpital - 98,7 mln zł
Kolejny serial paradokumentalny. Tym razem jego tematyka nie jest związana z przestępczością, ale z medycyną. Lekarze i szpitalne dramaty dobrze w telewizji się sprzedają. Realizacji tego serialu TVN podjął się po sukces obyczajowego serialu "Lekarze". Jak widać, paradokument jest nawet ciekawszy od tego co mogą przynieść zmyślone opowieści scenarzystów...
Liczba spotów - 8462 Cena za spot - 14 824
1. Pierwsza miłość - 112,9 mln zł
A oto i zwycięzca tego sezonu. Polsatowska "Pierwsza miłość" wygrała zdecydowanie ze wszystkim konkurentami, drugi na podium "Szpital" wyprzedzając aż o 14 mln zł.
Telenowela zawdzięcza to sporej oglądalności, która przekłada się na wysoką cenę jednego spotu oraz liczbie przerw reklamowych.
*Liczba spotów - 5652 Cena za spot - 25 413 zł/30 sek.*