Najlepiej zarabiające polskie seriale

Dobry serial potrafi zarobić w kilka lat nawet miliard złotych. Tyle wynoszą cennikowe wpływy reklamowe najchętniej oglądanych polskich telenowel.

Obraz

/ 11Który tasiemiec dał najwięcej zarobić?

Obraz
© Artur Marciniec / Fotolia

Dobry serial potrafi zarobić w kilka lat nawet miliard złotych. Tyle wynoszą cennikowe wpływy reklamowe najchętniej oglądanych polskich produkcji. Razem z domem mediowym LOWE Media WP.PL sprawdziła, który z tasiemców zarobił najwięcej w kończącym się sezonie.

_ Dane dotyczą polskich seriali emitowanych TVP, TVN i Polsacie. Wyceny reklam pochodzą z cenników i obejmują premiery oraz powtórki. _

/ 1110. Malanowski&Partnerzy - 36,7 mln zł

Obraz
© AKPA

Dawny 07 zgłoś się, czyli Bronisław Cieślak kosi teraz pieniądze dla Polsatu. W roli detektywa tropi przestępców, co przyciąga przed telewizory miliony osób. Malanowski dał zarobić Polsatowi aż 36,7 mln zł. Od tej kwoty trzeba jednak chyba odjąć "karę" 50 tys. zł od KRRiT. Rada uznała, że pokazywanie w serialu emitowanym przed dobranocką scen z poćwiartowanym ciałem, to jednak przesada.

Liczba spotów - 5601 Cena za spot - 8 155 zł/30 sek.

/ 119. Ukryta prawda - 49,8 mln zł

Obraz
TVN

Pierwszy z seriali, w którym nie grają aktorzy, ale amatorzy z castingów. Do "Ukrytej prawdy" zgłosić może się każdy i każdy może tam wystąpić. Warunek jest jeden: trzeba mieć trochę cierpliwości, bo kolejka chętnych do wystąpienia w tej produkcji jest spora. Podobnie zresztą jak oglądalność.

*Liczba spotów - 6769 Cena za spot - 8911zł/30 sek. *

/ 118. W11-Wydział Śledczy - 53,3 mln zł

Obraz
© AKPA

Serial z gatunku dokumentalno-kryminalnego, podobnie jak "Malanowski&Partnerzy". Historie tu przedstawione oparte są na kanwie prawdziwych przestępstw. Polacy chyba lubią się bać, bo "W11" zarobił w tym roku już 53,3 mln zł, a od 2006 roku już 1,3 mld zł!

Liczba spotów - 4999 Cena za spot - 13 672 zł/30 sek.

/ 117. M jak miłość - 58,5 mln zł

Obraz
© TVP

Pierwszy serial TVP w zestawieniu, a trzeba pamiętać, że w telewizji publicznej nie ma przerw reklamowych w trakcie emisji. Oglądalność sięgająca 6-7 mln widzów, a w momencie słynnej kartonowej śmierci Hanki nawet 12,5 mln robi swoje. Średnia cena spotu nie jest jednak wygórowana, bo "M jak miłość" jest często powtarzany poza najlepszym czasem antenowym.

Liczba spotów - 5551 Cena za spot - 13 062 zł/30 sek.

/ 116. Na Wspólnej - 85,2 mln zł

Obraz
© AKPA

Jeden z najdłużej nadawanych polskich tasiemców. Od 2006 roku telenowela emitowana przez TVN zarobiła według LOWE Media 1,8 mld zł, co czyni "Na Wspólnej" najlepiej zarabiającym serialem w tym okresie. Trzeba pamiętać, że kwota cennikowych wpływów reklamowych zapewne zbliża się już do 2,5 mld zł, bo telenowela emitowana jest od 2003 roku.

Liczba spotów - 3847 Cena za spot - 28 005 zł/30 sek.

/ 115. Dlaczego ja? - 88,6 mln zł

Obraz
© IPLA/Polsat

Kolejny serial paradokumentalny w zestawieniu. Słynne paski z dopiskami w stylu "przetrzymywał w piwnicy doradcę finansowego" albo "czy Sandrę ugryzł jej chłopak" śmieszą internautów, ale też przyciągają reklamodawców. Polsat zarobił w tym sezonie na "Dlaczego ja?" blisko 90 mln zł.

Liczba spotów - 6956 Cena za spot - 15 366 zł/30 sek.

/ 114. Świat według Kiepskich - 90,8 mln zł

Obraz
© ONS.pl

Przerobiona wersja amerykańskiego "Świata według Bundych" święci triumfy od wielu lat. To jedyny sitcom, który jest w czołowej dziesiątce zestawienia najlepiej zarabiających seriali. Kolejny w zestawieniu przedstawiciel tego gatunku ("Słodkie życie" w TVP) zarobiła aż 15 razy mniej!

Liczba spotów - 6792 Cena za spot - 17 295 zł/30 sek.

/ 113. Barwy szczęścia - 95,2 mln zł

Obraz
© AKPA

Kolejna telenowela w zestawieniu i kolejny serial, do którego scenariusz tworzyła Ilona Łepkowska. Podobno czego by nie napisała, to Polacy i tak oglądać będą to w milionach. Jej "Barwy szczęścia" wyprzedziły w tym sezonie inny produkowany dla TVP 2 serial "M jak miłość".

Liczba spotów - 7162 Cena za spot - 16 081 zł/30 sek.

10 / 112. Szpital - 98,7 mln zł

Obraz
© AKPA

Kolejny serial paradokumentalny. Tym razem jego tematyka nie jest związana z przestępczością, ale z medycyną. Lekarze i szpitalne dramaty dobrze w telewizji się sprzedają. Realizacji tego serialu TVN podjął się po sukces obyczajowego serialu "Lekarze". Jak widać, paradokument jest nawet ciekawszy od tego co mogą przynieść zmyślone opowieści scenarzystów...

Liczba spotów - 8462 Cena za spot - 14 824

11 / 111. Pierwsza miłość - 112,9 mln zł

Obraz
© AKPA

A oto i zwycięzca tego sezonu. Polsatowska "Pierwsza miłość" wygrała zdecydowanie ze wszystkim konkurentami, drugi na podium "Szpital" wyprzedzając aż o 14 mln zł.

Telenowela zawdzięcza to sporej oglądalności, która przekłada się na wysoką cenę jednego spotu oraz liczbie przerw reklamowych.

*Liczba spotów - 5652 Cena za spot - 25 413 zł/30 sek.*

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord