Najpopularniejsze piwa w Polsce
Polacy kłócą się nie tylko o politykę, ale także o piwa. Które smaczniejsze, które mocniejsze, które lepsze.
My na podstawie Target Group Index MillwardBrown SMG/KRC sprawdziliśmy, które piwa są w Polsce najczęściej spożywane. Badanie pokazuje, jaki jest procent udziału w rynku sprzedaży piwa w całym 2010 roku.
Sprawdź co piją Polacy!
15 najczęściej pitych w Polsce piw
Polacy kłócą się nie tylko o politykę, ale także o piwa. Które smaczniejsze, które mocniejsze, które bardziej szlachetne.
My na podstawie Target Group Index MillwardBrown SMG/KRC sprawdziliśmy, po które piwa Polacy sięgają najczęściej. Badanie dotyczy 2010 roku. Wyniki są zaskakujące!
15. Dębowe Mocne/Lech Pils
Choć nazwa Dębowego Mocnego i reklama z dębowymi beczkami sugeruje, że jest to piwo z dziewiczą technologią wytwarzania, to poza procentami nie różni się ono niczym od innych najpopularniejszych piw w Polsce. Należy do segmentu ekonomicznego, ale z aspiracjami do klasy premium.
Lech Pils to jedno z najpopularniejszych piw regionalnych. Powstaje w browarze w Poznaniu i jest do kupienia na terenie Wielkopolski. Pilsa nie należy mylić z dużo bardziej znanym piwem Lech Premium.
1,8 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: oba piwa Kompania Piwowarska
14. Tatra Pils
Produkowane w browarze w Leżajsku piwo swobodnie nawiązuje do góralskiej tradycji. Nie wszystkim mieszkańcom Podhala to się podoba. Jedno z pierwszych haseł reklamowych Tatry brzmiało: „Sakramencko dobre piwo” Związek Podhalan producentom wyjaśnił, że słowo „sakramencko” jest wysoce obraźliwe. Tatra Pils pita jest w domu, po pracy i należy do segmentu piw ekonomicznych.
1,9 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Grupa Żywiec
12. Desperados/Strong
Desperados to nietypowe piwo dla studentów-imprezowiczów, a tak naprawdę drink łączący jasne pełne z tequilą. Napój powstał we Francji, ale dziś znany jest na całym świecie i sprzedawany w modnych klubach. W Polsce jego szeroka dystrybucja rozpoczęła się dopiero kilka lat temu.
Strong, który w latach 90. początkowo nazywał się Warka Strong, to jak deklaruje producent, połączenie ciemnego słodu prażonego i jasnego pilzneńskiego. To najpopularniejsze z tzw. mocnych piw.
2,0 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: oba piwa Grupa Żywiec
10. Carslberg/Karmi
10. pozycję zajmują dwa zupełnie różne piwa. Carlsberg to jedno z najpopularniejszych piw świata, rzekomo też najlepszych. Dobrze kojarzą je piłkarscy kibice; browar jest sponsorem Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie.
Karmi to karmelkowe piwo smakowe - stworzone oczywiście dla pań. Producent deklaruje, że brak mu charakterystycznej dla prawdziwych piw goryczki. Podobnie jak inne piwa dla kobiet dostępne jest też w wersji o smaku malinowym.
2,1 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: oba piwa Carlsberg
9. Harnaś
Góralskie piwo znane w całej Polsce. Reklamowane skojarzeniami z czystą górską wodą, silnym mężczyzną i oczywiście Tatrami. Warzone jest w browarze w Brzesku na Pogórzu Wiśnickim, znanym głównie z piwa Okocim. Harnaś to piwo z segmentu ekonomicznego. Pite głównie w domu, rzadko spotykane w lokalach.
*2,7 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Carlsberg Polska *
8. Heineken
Najbardziej popularne z zagranicznych piw sprzedawanych w Polsce. Wywodzi się z Holandii, ale warzone jest w browarze w... Żywcu (Grupa Żywiec jest częścią koncernu Heineken). W Polsce rozreklamowane głównie dzięki festiwalowi Open'er. Klasyfikowane jako marka premium.
2,7 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Grupa Żywiec
7. Tyskie Książęce
Najpopularniejsze piwo regionalne w Polsce. Produkowane browarze w Tychach, dystrybuowane głównie na Śląsku. Cieszy się tam popularnością już od wielu lat. Jego zaskakująco mocna pozycja wśród najpopularniejszych polskich piw to zapewne zasługa rosnącej popularności marek regionalnych. Potwierdza to fakt, że Tyskie Książęce nie ma praktycznie żadnego wsparcia marketingowego.
3,5 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Kompania Piwowarska
6. Redd's
Najpopularniejsze piwo smakowe w Polsce. Według badań do Redd'sa należy ponad 50 proc. tego rynku. Najchętniej piją go oczywiście kobiety. Dostępne w kilku smakach, a każdy w innym kolorze butelki lub puszki.
4,2 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Kompania Piwowarska
5. Warka Jasne Pełne
Tradycje tej marki sięgają podobno XV wieku, kiedy to w Warce miał rozpocząć działalność browar. Sama marka powstała w latach 70. XX wieku. Warka to sponsor naszej piłkarskiej reprezentacji i piwo kojarzone z dobrą, męską zabawą. Wcześniej pozycjonowało się mi.n. przy piłkarskiej Lidze Mistrzów. Jeszcze 11 lat temu było to typowe piwo regionalne, a dziś jest jednym z najpopularniejszych w tzw. segmencie mainstreamowym.
4,7 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Grupa Żywiec
4. Lech Premium
Marka premium, która ma na polskim rynku rywalizować z Heinekenem czy Carlsbergiem. Jak widać, w swojej kategorii wygrywa bezapelacyjnie. Nie przeszkadzają temu nawet stosunkowo częste zmiany logo. Marka często sponsoruje koncerty i studenckie juwenalia.
4,9 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Kompania Piwowarska
3. Tyskie Gronie
Najważniejsza marka Kompanii Piwowarskiej w Polsce. Choć sprzedawana także za granicą, to jednak w kraju święci największe triumfy. Piwo może pochwalić się także prestiżowymi nagrodami m.in. Grand Prix oraz złotym medalem The Brewing Industry International Awards, jednego z najważniejszych konkursów piwnych świata. Tyskie Gronie sprzedawane jest w tzw. segmencie mainstreamowym.
6,5 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Kompania Piwowarska
2. Żubr
Choć jeszcze parę lat temu piwo było tylko lokalnym hitem na Podlasiu, to po przejęciu Browaru Dojlidy z Białegostoku przez Kompanię Piwowarską, stało się hitem w całej Polsce. Drugie miejsce to bez dwóch zdań wielki sukces, szczególnie marketingowy. Bo co by nie mówić, wykreować tak szybko produkt, który walczy o czołowe pozycje w kraju, to naprawdę wielka sztuka. Żubr powstaje w trzech browarach: w Białymstoku, Tychach i Poznaniu. Jest sprzedawany jako piwo z segmentu ekonomicznego głównie w handlu detalicznym.
8,2 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Kompania Piwowarska
1. Żywiec
A oto najpopularniejsze piwo w Polsce. Żywca piją niemal wszyscy. Jego sprzedaż nieustannie rośnie, a nowa butelka, na której umieszczono koronę Habsburgów, założycieli browaru, jeszcze bardziej napędziła popyt.
Właściciel starannie dba o wizerunek marki, angażując gwiazdy niekoniecznie z okładek kolorowych magazynów, za to na pewno z silną osobowością. W reklamach i imprezach organizowanych pod sztandarem Żywca występują Wojciech Waglewski, Abradab, Tomasz Stańko czy Krzysztof Majchrzak. Eksperci klasyfikują Żywca w segmencie piw premium.
9,3 proc. deklaruje, że spożywa to piwo najczęściej PRODUCENT: Grupy Żywiec