Trwa ładowanie...
włochy
14-07-2014 09:55

Nakaz bycia miłym dla turystów

Administracyjny nakaz uprzejmości wobec turystów wydał przedstawicielom branży handlu i usług burmistrz miasteczka Crucoli, w Kalabrii na południu Włoch. Właściciele sklepów i restauratorzy oraz hotelarze mają być mili do 14 września, czyli do końca sezonu

Nakaz bycia miłym dla turystówŹródło: © Robert Kneschke - Fotolia.com
d33q1e1
d33q1e1

.

Burmistrz tej popularnej wakacyjnej nadmorskiej miejscowości Domenico Vulcano wystosował specjalne pismo do właścicieli i pracowników wszystkich sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych przedstawiające szczegóły swojego rozporządzenia. Zgodnie z tym rozporządzeniem powinni oni dołożyć wszelkich starań, aby w sezonie letnim być uprzejmi i grzeczni wobec klientów, w szczególności turystów. Dotyczy to zwłaszcza handlu i usług w nadmorskiej części miasteczka.

Ale nie chodzi wyłącznie o uśmiechy i miłe słowa. Burmistrz polecił bowiem wyeksponować grzecznościowe hasła i zwroty skierowane do klientów. „Zwykłą kartką, rysunkiem, hasłem można szerzyć sławę naszych stron jako krainy gościnności, z której słynie Kalabria”- powiedział Vulcano lokalnym mediom. „To sposób na to - dodał- aby podnieść kulturę otwartości i ciepłej gościny”.

Sklep czy lokal, który nie wywiesi miłego powitalnego hasła czy grzecznościowego symbolu zostanie przez lokalne władze „napiętnowany” ponieważ będzie uznany za miejsce z nieuprzejmą obsługą.

Przebywający w kalabryjskiej miejscowości turyści są zachęcani do udziału w głosowaniu, w którym wybrany zostanie najbardziej gościnny sklep lub lokal. Punkt, który otrzyma najwięcej głosów, ma zostać nagrodzony specjalną tabliczką przez radę gminy po zakończeniu sezonu letniego.

d33q1e1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d33q1e1