Nasze e-sklepy podbijają świat
Stary Kontynent pozostaje więc priorytetem. Poza nim aktywnie działa 6,8 proc. firm zajmujących się handlem internetowym.
68 proc. polskich firm przyjmujących zamówienia z innych krajów Unii za pośrednictwem strony internetowej stanowią małe przedsiębiorstwa, podaje gazeta.
Choć polskie firmy stawiają na rozwój eksportu, to jednak wciąż zdaniem aż 57 proc. z nich Internet nie daje dostępu do klientów międzynarodowych. Dlatego choćby wersja strony WWW w języku innym niż polski wciąż nie jest codziennością.
Na szczęście to szybko się zmienia, zaś gotowość do rozwijania takiej działalności rośnie wraz ze stażem rynkowym przedsiębiorcy. Z firm obecnych na rynku co najmniej trzy lata rozważa to 38,2 proc., zaś młodszych niż rok - jedynie 15,6 proc. Z kolei wśród e-sklepów obecnych na rynku ponad 10 lat taką chęć wykazuje aż 51,6 proc. ankietowanych.
Więcej w "Rzeczpospolitej".