Trwa ładowanie...
greenpeace
23-03-2010 12:14

Nestle i baton Kit Kat podpadły Greenpeace'owi

Greenpeace rozpoczął w internecie drastyczną kampanię reklamową przeciw batonom Kit Kat, do produkcji których używany jest ponoć olej palmowy z plantacji tworzonych na miejscu wyciętych lasów deszczowych.

Nestle i baton Kit Kat podpadły Greenpeace'owiŹródło: AFP, fot: STEPHAN AGOSTINI
d39jfhh
d39jfhh

Plantacje oleju zajmują obszary lasów deszczowych w Amazonii. Wycinając te lasy farmerzy ograniczają obszar, na którym zamieszkują orangutany. W spocie reklamowym Greenpeace’u w drastyczny, krwawy sposób pokazano jak Kit Kat przyczynia się do zagłady orangutanów. Społeczna akcja przeciw Nestle odbiła się szerokim echem w internecie. Na portalu społecznościowym Facebook pojawiło się wiele komentarzy na ten temat. Nadgorliwi przedstawiciele Nestle zaczęli cenzurować te komentarze. W ten sposób dolali tylko oliwy do ognia. Oburzenie internautów było ogromne.

Serwis internetowy salon.com napisał, że 18 marca na stronie Nestle na Facebooku pojawiła się wiadomość oznajmiająca, że wpisy zawierające jej zmienione logo lub zmienione logo jakiegokolwiek z jej produktów zostaną usunięte. Takie logo przypominające znak Kit Kata było właśnie w spocie przygotowanym przez Greenpeace. Próba cenzury wywołała gwałtowną reakcję internautów, którzy zaatakowali stronę Nestle setkami komentarzy. Nestle w końcu wycofało się pomysłu kontrolowania treści w internecie i przeprosiło użytkowników sieci.

JS

d39jfhh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39jfhh