Niemiecka firma kosmetyczna wchodzi do Polski. Oto jakie ma plany
Niemiecka marka kosmetyków naturalnych Lavera we wrześniu rozpoczęła działalność w Polsce. Firma, obecna w kilkudziesięciu krajach, zamierza rozwijać sprzedaż nad Wisłą zarówno online, jak i poprzez sieci drogeryjne.
Polska dołącza do grona krajów europejskich, w których Lavera rozwija swoją działalność. Marka nie tylko debiutuje nad Wisłą, lecz także traktuje nasz kraj jako strategiczny punkt wyjścia do dalszego rozwoju w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Największa Matka Boża na świecie powstaje w Polsce. Byliśmy u jej stóp
Niemiecka firma kosmetyczna debiutuje w Polsce
Lavera specjalizuje się w 100 proc. naturalnych i certyfikowanych kosmetykach, opartych na badaniach laboratoryjnych i nowoczesnych składnikach aktywnych pochodzenia roślinnego.
Wszystkie produkty są wolne od syntetycznych konserwantów, silikonów i mikroplastiku. Marka posiada również certyfikat PETA, co oznacza, że nie testuje swoich kosmetyków na zwierzętach.
- Wierzymy, że natura daje wszystko, czego potrzebujemy do tworzenia skutecznych i przyjemnych w użyciu kosmetyków. Chcemy, aby świadoma pielęgnacja stała się codziennością, a nie luksusem dostępnym tylko dla wybranych - komentuje dr Henrike Neuhoff, Chief Scientific Officer w Lavera.
W Polsce Lavera zamierza budować dystrybucję wielokanałową, zarówno poprzez uruchomienie lokalnej wersji sklepu internetowego, jak i współpracę z sieciami drogeryjnymi oraz partnerami handlowymi.
Pokolenie Z i millennialsi napędzają rynek kosmetyczny
Polski rynek kosmetyczny rozwija się bardzo dynamicznie. Według danych PMR, w 2024 r. jego wartość przekroczyła 35 mld zł, a roczny wzrost wyniósł 6 proc.
To efekt m.in. rosnącego zainteresowania naturalną pielęgnacją, szczególnie wśród młodszych konsumentów z pokolenia Z i millenialsów. Aż 61 proc. przedstawicieli Gen Z deklaruje potrzebę szerszej dostępności kosmetyków naturalnych.