Trwa ładowanie...

Nowak: bezpieczeństwo to priorytet

Do końca tej kadencji chcemy zrealizować na kolei trzy duże programy inwestycyjne - zapowiedział w Sejmie minister transportu Sławomir Nowak. Chodzi o rewitalizację linii kolejowych, wymianę starych rozjazdów i zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach.

Nowak: bezpieczeństwo to priorytetŹródło: Jupiterimages
d2b75bh
d2b75bh

Minister transportu Sławomir Nowak zapewnił w czwartek w Sejmie, że bezpieczeństwo, również to na kolei, to jeden z priorytetów zarówno jego resortu, jak i całego rządu Donalda Tuska.

W Sejmie trwa debata nad informacją rządu, dotyczącą bezpieczeństwa na polskiej kolei, ale także nad powodami opóźnień w inwestycjach drogowych i kolejowych.

Jak podkreślił na wstępie informacji rządu Nowak, katastrofa pociągów pod Szczekocinami sprzed dwóch tygodni, stała się "smutnym, ale przyczynkiem" do dyskusji na temat stanu bezpieczeństwa na kolei. Jak mówił, jego czwartkowe wystąpienie jest de facto połączeniem dwóch tematów: stanu inwestycji w dziedzinie infrastruktury i bezpieczeństwa na kolei.

Nowak zapewnił, że bezpieczeństwo jest jednym z priorytetów zarówno jego resortu, jak i całęgo rządu. - Celem pierwszoplanowym jest modernizacja kolei, infrastruktury kolejowej, której z kolei celem zasadniczym jest właśnie poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróżujących Polaków po naszych liniach kolejowych - przekonywał minister.

d2b75bh

Do końca tej kadencji chcemy zrealizować na kolei trzy duże programy inwestycyjne - zapowiedział w Sejmie minister transportu Sławomir Nowak. Chodzi o rewitalizację linii kolejowych, wymianę starych rozjazdów i zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach.

Nowak przedstawiał w czwartek posłom informację rządu dotyczącą bezpieczeństwa na polskiej kolei oraz powodów opóźnień inwestycji drogowych i kolejowych. Nowak mówił, że rząd PO-PSL przeznaczył w latach 2007-11 na kolej ok. 12 mld zł, podczas gdy rząd PiS przekazał na ten cel 3,7 mld zł.

Szef resortu transportu powiedział, że poza wieloletnim programem dużych inwestycji kolejowych do 2015 r., chciałby do końca kadencji zrealizować trzy dodatkowe programy. Wyjaśnił, że w ramach programu rewitalizacji linii kolejowych jest już gotowych 10 projektów. Dodał, że dzięki temu przykładowo z Warszawy do Wrocławia będzie można pojechać pociągiem przez Koniecpol i Częstochowę w 3,5 godz. Obecnie podróż na tym odcinku trwa ponad 6 godzin.

- Kolejnym programem rządowym będzie masowa wymiana rozjazdów kolejowych na nowoczesne - zapowiedział Nowak. Rozjazdy mają być wymieniane na tzw. wąskich gardłach, czyli tam, gdzie ze względu na stan techniczny torów pociągi jeżdżą bardzo wolno.

Program zwiększania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych ma objąć 2 tysiące takich przejazdów. Chodzi o niestrzeżone skrzyżowania dróg z liniami kolejowymi, gdzie dochodzi do największej liczby wypadków.

d2b75bh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2b75bh