Nowe napoje zaleją rynek?
Dwunastego listopada Unia Europejska już oficjalnie zgodziła się na używanie stewii jako słodzika w produktach spożywczych i napojach. Należy się spodziewać wysypu nowych produktów na rynku?
17.11.2011 | aktual.: 17.11.2011 11:28
Zdaniem Fabiany Matucci, wiceprezes WILD ds. rozwoju biznesowego, zgoda ta spowoduje wzrost innowacyjności firm w zakresie produkcji nowych napojów o obniżonej kaloryczności.
- Pomoże to firmom wprowadzić na rynek więcej napojów niskokalorycznych - powiedziała Matucci dla BeverageDaily.com.
Zdaniem firmy Zenith International zajmującej się badaniami sektora żywnościowego, światowy rynek produktów zawierających stewię może sięgnąć 825 milionów w 2014 roku.
Produkty oparte na słodzikach pochodzących ze stewii są już wykorzystywane przez Pepsi Co. w napojach Tropicana. Swoje plany wprowadzenia nowych produktów zapowiedziała również Coca-Cola.
Stewia jest od wielu lat używana jako słodzik. Jej właściwości doceniane są na całym świecie. Ma zero kalorii i jest do 250-450 razy słodsza od cukru (sacharozy). Można ją wykorzystywać także w gotowaniu i wypiekach, a to z powodu odporności na wysoką temperaturę (do 200 stopni).
Ważnym efektem spożywania stewii jest jej zdolność do obniżania ciśnienia krwi. Badania wskazują również na to, iż może być stosowany swobodnie przy cukrzycy - nie podnosi poziomu cukru we krwi. Stewia nie powoduje także próchnicy zębów. Jest bezpieczna dla osób chorych na fenyloketonurię (PKU). Co ważne, nie jest alergenem. Prowadzone od wielu lat testy pokazują, że nie wywołuje żadnych niepożądanych efektów u ludzi. Po prostu słodzik idealny?