Orange wprowadzał klientów w błąd

Zdaniem Komisji Etyki Reklamy kampania promująca ofertę "Wybierz swój numer" w Orange na Kartę wprowadzała potencjalnych klientów w błąd. W ramach usługi można wybrać tylko 4-5 cyfr w numerze telefonu, a nie cały ich ciąg.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia

Zdaniem Komisji Etyki Reklamy kampania promująca ofertę "Wybierz swój numer" w Orange na kartę wprowadzała potencjalnych klientów w błąd. W ramach usługi można wybrać tylko 4-5 cyfr w numerze telefonu, a nie cały ich ciąg.

"Wybierz swój numer" zostało wprowadzone wiosną bieżącego roku, a reklamy, które promowały kampanię przekonywały, że dzięki niej "możesz mieć taki numer telefonu, jaki chcesz" co obrazował wyświetlacz numeryczny z 9 cyframi. Niektórzy sugerowali się tym i sądzili, że będą mogli dowolnie ukształtować swój numer. Ale tak naprawdę wybrać można tylko od 4 do 5 cyfr w numerze, co nie spodobało się jednemu z potencjalnych klientów, który napisał skargę do Komisji Etyki Reklamy.

Orange Polska przekonuje, że ta oferta daje trzy możliwości wyboru numeru: losowy, zaproponowany z listy albo "po ulubionych cyfrach".

- W samej reklamie podkreśla się "masz do wyboru tysiące dostępnych numerów" - co wyraźnie wskazuje, że wybór ograniczony jest do jakiejś puli dostępnych numerów. Przedmiotowa usługa działa właśnie w ten sposób. W samej reklamie nie wskazuje się sposobu wyboru tego numeru - oznacza to wyraźnie, że klient, aby z usługi skorzystać musi zapoznać się z regulaminem lub przynajmniej z opisem, który znajduje się na opakowaniu - tłumaczył przedstawiciel Orange Polska na posiedzeniu sprawie ich reklamy.

Orange tłumaczyło także, że nie doszło do nadużycia zaufania odbiorcy. Bowiem „wiadomym również jest (co wynika właśnie z podstawowej, ogólnej wiedzy przeciętnego konsumenta), że żaden operator nie ma możliwości technicznych, aby zaoferować klientom dowolny numer. Każdy operator ma pewną pulę numerów, co wynika również z tego, jaki zakres numeracji otrzymał w decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Tym samym nie można mówić, że klient nie miał żadnej wiedzy co do tego, jak działają usługi pre-paid. Nie sposób zatem stwierdzić, że Orange w jakikolwiek sposób wykorzystał brak doświadczenia lub wiedzy klienta czy też nadużył jego zaufanie”.

Komisja Etyki Reklamy nie miała zastrzeżeń do hasła używanego w reklamie przez Orange: "Z tysięcy możliwych numerów możesz wybrać swój". Jednak zwróciła uwagę na animację w spocie, podczas której obracają się wszystkie cyfry numeru telefonicznego. Zdaniem KER to sugeruje, że użytkownik może wybrać wszystkie cyfry, co może wprowadzać klientów w błąd.

Wybrane dla Ciebie
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos