Orange wprowadzał klientów w błąd
Zdaniem Komisji Etyki Reklamy kampania promująca ofertę "Wybierz swój numer" w Orange na Kartę wprowadzała potencjalnych klientów w błąd. W ramach usługi można wybrać tylko 4-5 cyfr w numerze telefonu, a nie cały ich ciąg.
24.10.2014 | aktual.: 24.10.2014 11:27
Zdaniem Komisji Etyki Reklamy kampania promująca ofertę "Wybierz swój numer" w Orange na kartę wprowadzała potencjalnych klientów w błąd. W ramach usługi można wybrać tylko 4-5 cyfr w numerze telefonu, a nie cały ich ciąg.
"Wybierz swój numer" zostało wprowadzone wiosną bieżącego roku, a reklamy, które promowały kampanię przekonywały, że dzięki niej "możesz mieć taki numer telefonu, jaki chcesz" co obrazował wyświetlacz numeryczny z 9 cyframi. Niektórzy sugerowali się tym i sądzili, że będą mogli dowolnie ukształtować swój numer. Ale tak naprawdę wybrać można tylko od 4 do 5 cyfr w numerze, co nie spodobało się jednemu z potencjalnych klientów, który napisał skargę do Komisji Etyki Reklamy.
Orange Polska przekonuje, że ta oferta daje trzy możliwości wyboru numeru: losowy, zaproponowany z listy albo "po ulubionych cyfrach".
- W samej reklamie podkreśla się "masz do wyboru tysiące dostępnych numerów" - co wyraźnie wskazuje, że wybór ograniczony jest do jakiejś puli dostępnych numerów. Przedmiotowa usługa działa właśnie w ten sposób. W samej reklamie nie wskazuje się sposobu wyboru tego numeru - oznacza to wyraźnie, że klient, aby z usługi skorzystać musi zapoznać się z regulaminem lub przynajmniej z opisem, który znajduje się na opakowaniu - tłumaczył przedstawiciel Orange Polska na posiedzeniu sprawie ich reklamy.
Orange tłumaczyło także, że nie doszło do nadużycia zaufania odbiorcy. Bowiem „wiadomym również jest (co wynika właśnie z podstawowej, ogólnej wiedzy przeciętnego konsumenta), że żaden operator nie ma możliwości technicznych, aby zaoferować klientom dowolny numer. Każdy operator ma pewną pulę numerów, co wynika również z tego, jaki zakres numeracji otrzymał w decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Tym samym nie można mówić, że klient nie miał żadnej wiedzy co do tego, jak działają usługi pre-paid. Nie sposób zatem stwierdzić, że Orange w jakikolwiek sposób wykorzystał brak doświadczenia lub wiedzy klienta czy też nadużył jego zaufanie”.
Komisja Etyki Reklamy nie miała zastrzeżeń do hasła używanego w reklamie przez Orange: "Z tysięcy możliwych numerów możesz wybrać swój". Jednak zwróciła uwagę na animację w spocie, podczas której obracają się wszystkie cyfry numeru telefonicznego. Zdaniem KER to sugeruje, że użytkownik może wybrać wszystkie cyfry, co może wprowadzać klientów w błąd.