Orange wprowadzał klientów w błąd

Zdaniem Komisji Etyki Reklamy kampania promująca ofertę "Wybierz swój numer" w Orange na Kartę wprowadzała potencjalnych klientów w błąd. W ramach usługi można wybrać tylko 4-5 cyfr w numerze telefonu, a nie cały ich ciąg.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia

Zdaniem Komisji Etyki Reklamy kampania promująca ofertę "Wybierz swój numer" w Orange na kartę wprowadzała potencjalnych klientów w błąd. W ramach usługi można wybrać tylko 4-5 cyfr w numerze telefonu, a nie cały ich ciąg.

"Wybierz swój numer" zostało wprowadzone wiosną bieżącego roku, a reklamy, które promowały kampanię przekonywały, że dzięki niej "możesz mieć taki numer telefonu, jaki chcesz" co obrazował wyświetlacz numeryczny z 9 cyframi. Niektórzy sugerowali się tym i sądzili, że będą mogli dowolnie ukształtować swój numer. Ale tak naprawdę wybrać można tylko od 4 do 5 cyfr w numerze, co nie spodobało się jednemu z potencjalnych klientów, który napisał skargę do Komisji Etyki Reklamy.

Orange Polska przekonuje, że ta oferta daje trzy możliwości wyboru numeru: losowy, zaproponowany z listy albo "po ulubionych cyfrach".

- W samej reklamie podkreśla się "masz do wyboru tysiące dostępnych numerów" - co wyraźnie wskazuje, że wybór ograniczony jest do jakiejś puli dostępnych numerów. Przedmiotowa usługa działa właśnie w ten sposób. W samej reklamie nie wskazuje się sposobu wyboru tego numeru - oznacza to wyraźnie, że klient, aby z usługi skorzystać musi zapoznać się z regulaminem lub przynajmniej z opisem, który znajduje się na opakowaniu - tłumaczył przedstawiciel Orange Polska na posiedzeniu sprawie ich reklamy.

Orange tłumaczyło także, że nie doszło do nadużycia zaufania odbiorcy. Bowiem „wiadomym również jest (co wynika właśnie z podstawowej, ogólnej wiedzy przeciętnego konsumenta), że żaden operator nie ma możliwości technicznych, aby zaoferować klientom dowolny numer. Każdy operator ma pewną pulę numerów, co wynika również z tego, jaki zakres numeracji otrzymał w decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Tym samym nie można mówić, że klient nie miał żadnej wiedzy co do tego, jak działają usługi pre-paid. Nie sposób zatem stwierdzić, że Orange w jakikolwiek sposób wykorzystał brak doświadczenia lub wiedzy klienta czy też nadużył jego zaufanie”.

Komisja Etyki Reklamy nie miała zastrzeżeń do hasła używanego w reklamie przez Orange: "Z tysięcy możliwych numerów możesz wybrać swój". Jednak zwróciła uwagę na animację w spocie, podczas której obracają się wszystkie cyfry numeru telefonicznego. Zdaniem KER to sugeruje, że użytkownik może wybrać wszystkie cyfry, co może wprowadzać klientów w błąd.

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord